Male cykel
Fra : Kristian Skriver Jen~

Dato : 13-12-05 11:36

Jeg vil gerne male min gamle cykel. Den er selvfølgelig malet fra
fabrikkens side, og har en helt blank overflade. Jeg er derfor i tvivl om
det vil holde, hvis jeg bare spraer den nye maling henover, eller om den
skal have noget grundet først?

Med venlig hilsen
Kristian Skriver Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-05 18:59

> [...]
> det vil holde, hvis jeg bare spraer den nye maling henover, eller om den

DU skal først rense ALT skidt af, derefter skal hele stellet slibes så den
nye maling har noget at bide fat i, og så kan du male, og her en det en god
ide med grunder først.. og husk hvis du skal bruge metallak, så skal det ha
klarlak bagefter.. det bedste ville næsten være hvis du tog dit adskildte
stel og smed det til pulverlakering, så kan de sandblæse det først og så
pulverlakere det, det koster vel en lille plovmand, og så er resuktatet i
top !!

Mvh
Morten

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 13-12-05 23:55

"Kristian Skriver Jensen" <dsl254515@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> det vil holde, hvis jeg bare sprayer den nye maling henover, eller om den

1. Adskil og rens.
2. Slib evt. rustne og slidte pletter i bund.
3. Slib det blanke toplak-lag af uden at gå helt i bund - bare nok til at
det ikke er blankt mere.
4. Giv de steder grunder, hvor der er slebet helt i bund.
5. Slib forsigtigt evt. klatter fra grunder af.
6. Sæt pinde/tændstikker/plugs i skrue- og smørehullerne, så de ikke bliver
malet over.
7. Afdæk evt. områder der ikke skal males, med tape og aviser.
8. Affedt.
9. Mal.
10. Lad tørre.
11. Saml.
12. Justér.
13. Find de skruer der mangler, og sæt dem fast de rette steder.
14. Justér igen.
15. God arbejdslyst og glædelig jul. *<|

Venlig hilsen

Aragorn_DK - der ville vælge Morten Juels fremgangsmåde.

--
www.welles.dk