zebra Chiclide spørgsmål !!
Fra : Claus 6000 Kolding

Dato : 12-12-05 18:54

Hej.
jeg er total nyejer af et akvarie.
for 14 dage siden købt et par zebra chiclider, det har nu ynglet i vores
akvarie !!!
jeg har efter megen besvær fået fanget alle mine andre fisk og puttet dem i
et andet akvarie for de ikke skal spise mit yngel.

nu er mit spørgsmål hvornår skal jeg flytte henholdsvis mor / far fisken ?
og hvad skal jeg fodre dem med, og hvornår skal jeg evt begynde ?

er der evt nogle gode hjemmesider om det emne ?

pfht
Claus

Fra : Leif Schiønemann

Dato : 12-12-05 19:46

Hej Claus.

Chiklider har yngelpleje, hvilket vil sige, at forældreparret passer
ungerne ind til de er uden for farezonen i forhold til andre fisk.
Så du skal ikke flytte forældrene. Jeg har mine gående i et 400 liters
sammen med andre sydamerikanere, og zebraerne holder de andre væk, så
ungerne ikke bliver spist.
Jeg fodre med det sædvanlige foder. Forældrene fildeler fodret til
ungerne.

mvh

Leif

"Claus 6000 Kolding" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> og hvad skal jeg fodre dem med, og hvornår skal jeg evt begynde ?
>
> er der evt nogle gode hjemmesider om det emne ?

begin 666 p.gif
M1TE&.#EAB0`1`( !```3S/___R'Y! $```$`+ ````")`!$```+1C(^IR^T/
MHYRTVHNSWKS[#S[ 6(TFH)WD828H\RIO'$XQ+;L?/K,(_H,9@#4'KW'T')-#
M7U,8(!:ABU9T]0S.L%?@TNB,LK"]+LUJ_I'%5^2XS.:=AO"Z2Y6MAKU/NXX=
MY[0"]R<X!YB7A6?&% 2&`JDVV+=G=4-GZ4A%69@(R+<9EA@9J<AY^6F*. I&
MI]JH&LBJYYFZ=RJ8RRG+6T5RPW66\R8Y["N%^E:V%6R)UB7*-34]+=79H9*M
9O<W=[?T-'BX^_DQM?HZ>KK[.WN[N40``.P``
`
end

Fra : Claus 6000 Kolding

Dato : 12-12-05 20:48

tusind tak for det hurtige svar.
hvor mange tør mandhåbe på bliver til noget ?
mvh
Claus

Fra : Leif Schiønemann

Dato : 13-12-05 10:48

Tja, når du nu har fjernet de andre fisk, skulle du have de bedste chancer
for, at alle overlever.
God fornøjelse.