Lave gele ?
Fra : Ukendt

Dato : 12-12-05 17:06

Denne besked er x-postet i dk.fritid, dk.kultur.mad+drikke

Hejsa Alle

Jeg har brug for noget gennesigtigt gele, der ikke smelter i stue
temperatur, hvordan hulen laver man sådan noget ?
Jeg har kigget i panduro hobby, min de mængder jeg skal bruge der
kostergelelys 200,- og det er for meget til denne ting..
Gelen skal bare være gennemsigtig og ikke smelte ved stuetemperatur !

Er der nogle der har en kemisk eller mad opskrift til at lave dette ?

Den må helst heller ikke være klisteret !!

Mvh
Morten

Fra : Inger Buchard

Dato : 12-12-05 17:43

Har du overvejet husblas?
Det er ikke stabilt - bliver vel blødt i fugtigt klima på langt sigt, men
heller ikke klistret. Når du køber det i plader, ligner det plastic.
Det udblødes i koldt vand. Knug vandet af det, når det er blødt. Så luner du
det i en metalskål el.lign., der holdes ned i noget næsten kogende vand.
Dermed bliver det flydende og kan hældes op i en form eller hvad du havde
forestillet dig.
Inger

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-05 18:03

> [...]
> Dermed bliver det flydende og kan hældes op i en form eller hvad du havde

Hej Inger

Hmm ja men sådan 3 smeltede plader fylder jo ikke det store, jeg kan bruge
noget der ligner 1 til 2 liter ! så du kan godt se at det går ikke
rigtigt...

Mvh
Morten

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 12-12-05 18:07

Juel wrote:

> [...]
>
> Hmm ja men sådan 3 smeltede plader fylder jo ikke det store, jeg kan bruge
> noget der ligner 1 til 2 liter ! så du kan godt se at det går ikke

Nej men hvis kun køber 5 pakken og smelter og rører dem sammen med 2
liter vand, mon så ikke det bliver rigelig stift ?

MVH
Kasper Malmberg

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-05 18:22

> Nej men hvis kun køber 5 pakken og smelter og rører dem sammen med 2
> liter vand, mon så ikke det bliver rigelig stift ?

Hmm det er jo værd at prøve, det smelter ikke i stuetemp ?

Mvh
Morten

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 12-12-05 18:37

Juel wrote:

> Hmm det er jo værd at prøve, det smelter ikke i stuetemp ?
>
> Mvh
> Morten

Jeg ikke om det smelter, men det er billigt at lave et lille forsøg

MVH
Kasper Malmberg

Fra : Inger Buchard

Dato : 12-12-05 18:55

Hvis du kender en slagter, kan du sikkert skaffe dig geleringsmiddel hhv.
husblas i kilopakninger via grossist.
Inger

Fra : Inger Pedersen

Dato : 12-12-05 18:18

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har brug for noget gennesigtigt gele, der ikke smelter i stue
> temperatur, hvordan hulen laver man sådan noget ?

Jeg ved ikke, hvad du skal bruge det til - men kunne det være en ide med
sylte-geleringspulver?
Jeg ved ikke, om det bliver ret meget stivere end med husblas, men jeg tror
ikke, det vil fugte så meget.

Hilsen Inger

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-05 18:23

> [...]
> sylte-geleringspulver?
> Jeg ved ikke, om det bliver ret meget stivere end med husblas, men jeg

Hmm det kunne godt være at jeg skulle prøve med en solid omgang husblas, og
så 2l vand..
det tror jeg at jeg prøver...

Tak for hjælpen..

Mvh