Forskellen
Fra : Dybvad

Dato : 12-12-05 10:37

Hej

Kan nogen her uddybe forskellen på

fill or kill - fill and kill

mvh

Gert

Fra : Manfred Daeumling

Dato : 12-12-05 15:29

On Mon, 12 Dec 2005 10:37:21 +0100, "Dybvad" <dybvad@adslhome.dk>
wrote:

>Hej
>
>Kan nogen her uddybe forskellen på
>
>fill or kill - fill and kill

'Fill or kill' betyder at du ønsker at din ordre bliver udført kun
hel. Hvis du køber 1000 stykker af f.eks. Vestas så vil du kun have at
du køber 1000 styk, ikke f.eks. to gang 500. Så betaler du kun en gang
gebyr, ikke to gang.

'fill and kill' - ved ikke. Hvis handlen er gjørt så er den døde i
hvert fald.

Fra : Peter H

Dato : 12-12-05 17:21

> [...]
> hel. Hvis du køber 1000 stykker af f.eks. Vestas så vil du kun have at
> du køber 1000 styk, ikke f.eks. to gang 500. Så betaler du kun en gang

Det er ihvertfald ikke rigtigt. Man kan sagtens bryde en ordre op i flere
omgange og betale EET gebyr ialt for hele handlen, sådan fungerer det. Men
det kan selvfølgelig være, at Manfred anvender jyske, danske eller nordea
hvor det er anderledes, dvs at man betaler pr delhandel. Jeg har nota på
mange ordre med måske 10 delhandler og endda også flere ordrer pr delhandel,
men der er stadigvæk kun eet gebyr. Men jeg bruger også Nordnet. De er
billige. Hvad anvender du manfred, eftersom du har en anden erfaring/viden?

Fra : Dybvad

Dato : 12-12-05 18:47

Hej igen.

Begge handelsformer optræder i Nordnet Wintrade.

Mvh

Gert

Fra : Manfred Daeumling

Dato : 12-12-05 19:49

On Mon, 12 Dec 2005 17:20:46 +0100, "Peter H"
<dsl171956@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>billige. Hvad anvender du manfred, eftersom du har en anden erfaring/viden?

Jeg bor ned i Tyskland nu, så jeg handler med tyske direktbanke. Og
jeg har haft problemer flere gange fordi jeg normalt ikke specificerer
'fill or kill', f. eks. med Verstas i København, og også i New York
(Nasdaq). Jeg ved ikke hvilken bank i K. min bank handler med.

Fra : Peter H

Dato : 12-12-05 20:50

> [...]
> 'fill or kill', f. eks. med Verstas i København, og også i New York
> (Nasdaq). Jeg ved ikke hvilken bank i K. min bank handler med.

Men det er vel ikke så overraskende at banker/mæglere/brokere anvender
forskellige gebyrstrukturer.
Hvis man som kunde i SEB (der er jeg også kunde) lukker en ordre, der er
delvist udført og åbner en ny, der delvis udføres betales gebyrer 2 gange. I
nordnet 1 gang ved samme handling. Og gebyrene er meget forskellige. SEB
tager 0,1% af handlen i gebyr, mens nordnet tager 0,05%, dvs SEB er dobbelt
så dyre som Nordnet. Ikke desto mindre er SEB kun 1/5 af
NORDEA/DDB/JYSKE/SYDBANK etc da de vist tager 0,5%. Der ud over tager banker
VP og depot gebyrer. Hvad gør de tyske banker? Hvorfor anvneder du tyske
banker? Du kan også handle tyske aktier meget billigt over Nordnet, ETRADE,
SAXO, der er ved at føre sig frem.

Peter H

Fra : Andy

Dato : 14-12-05 23:10