Hvad så jeg?
Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 10-12-05 20:27

Hej fuglevenner -

Forleden da jeg cyklede hjem fra kontoret ca. kl. 16.00, så jeg et træk som
jeg desværre ikke kunne bestemme. Jeg havde ikke mine briller på.

De kom trækkende langs Århus Å fra Brabrand Sø og ind over Viby mod øst.

Der var ca. 50-60 fugle - og det eneste jeg blinde mand kunne ane var, at
vingerne var meget spidse. De fløj i en stor V-formation - omend nogle
enkelte faldt lidt uden for.

Giver det mening?

Tak for hjælpen.

- Jensby

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 10-12-05 22:16

"Jan Bang Jensby" <JanFJERN@FJERNbang-jensby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der var ca. 50-60 fugle - og det eneste jeg blinde mand kunne ane var, at
> vingerne var meget spidse. De fløj i en stor V-formation - omend nogle

Ja,............ du har set nogle trækkende fugle.......æøh?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Margrete Johansen

Dato : 11-12-05 09:39

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message

> "Jan Bang Jensby" <JanFJERN@FJERNbang-jensby.dk> skrev i en meddelelse

> som

> Ja,............ du har set nogle trækkende fugle.......æøh?

Er der ikke nogen fra området, der havde fået deres briller med? Til dig,
jan: Var der lyd på? Gæs der trækker kagler løs, mens de uafladeligt skifter
pladser - såvidt jeg ved.

Margrete

Fra : Peter Michael Nielse~

Dato : 11-12-05 18:19

> Der var ca. 50-60 fugle - og det eneste jeg blinde mand kunne ane var, at
> vingerne var meget spidse. De fløj i en stor V-formation - omend nogle
> [...]

Tja udfra dette er det lagt optil noget gætteri, men når du nævner Brabrand
Sø og trækkende fugle kunne der være tale om måger som er på vej til natte
sæde på søen, måger flyver ofte i v formation med enkelte fugle uden for
v'et. Evt. kunne der være tale om gæs/skarver men da disse fugle for det
meste flyver i formation uden ret mange uden for formationen er der nok tale
om måger, hvis du ikke hørte lyd er det nok måger.

Peter Michael Nielsen