Flytning af akvarie
Fra : Tonny Nielsen

Dato : 10-12-05 17:41

Hej.
Jeg skal flytte mit akvarie , fordi jeg har fået et større. så vil jeg hører
hvor lang tid kan planter opbevares i en sort balje og ved hvilken temp.
Hvilken pumpe skal bruges til et 660 l ?
Jeg bruger eherim 2026 til mit 325 l og har en fluval 307 (indvendig filter)
fra et andet akvarie er det nok?

--
Med Venlig Hilsen.
Tonny Nielsen

Fra : Thomas B

Dato : 10-12-05 18:25

"Tonny Nielsen" <t-nielsen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Jeg skal flytte mit akvarie , fordi jeg har fået et større. så vil jeg
> hører hvor lang tid kan planter opbevares i en sort balje og ved hvilken
> temp.

Hvis du laver lys henover den sorte balje. så dine planter for noget lys om
dagen. og eventuelt planter dem i noget grus eller sand...så kan de holde
meget længe. selv ved alm. stue temp.

> Hvilken pumpe skal bruges til et 660 l ?
> Jeg bruger eherim 2026 til mit 325 l og har en fluval 307 (indvendig
> filter) fra et andet akvarie er det nok?

Det kommer an på hvilken type fisk du skal ha til at gå der i. Man siger en
finger regel er 3* akvariet's størelse
i vand cirkulation ved ferskvand . Jeg regner selv med 4 gange da filtret
alt efter hvordan det bliver pakket mister lidt effekt. så det vil sige
4*660 l = 2640 L du har nu 1350 L....Så du skal nok ha et filter mere på
evt. denne http://www.akvarieforretningen.dk/shop/Fluval_4plus.html eller en
spandpumpe mere. eller et Powerhead

mvh. Thomas

Fra : Pizzabager

Dato : 11-12-05 23:51

> [...]
> Jeg bruger eherim 2026 til mit 325 l og har en fluval 307 (indvendig
> filter) fra et andet akvarie er det nok?

Det kommer vel i høj grad an på hvor mange og store fisk du skal have i
det.. ?

kasper