Plotter til AutoCAD 2005
Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-12-05 18:39

Hej i gruppen,

en bekendt skal bruge en plotter til sit arbejde med AutoCAD 2005
indenfor byggeri, hvad er bedste bud til ca. kr. 20.000,- ?

Han har set på denne, men er i tvivl om den er god nok og om der
findes bedre til dette formål i samme prisleje:

En alternativ løsning må ikke blive dyre.

Hvad kan I anbefale?

Der er krydspostet til dk.edb.hardware og dk.edb.cad med
opfølgning til dk.edb.hardware, da svar hører til dér.

På forhånd mange tak for svar.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Esben

Dato : 06-12-05 18:59

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Han har set på denne, men er i tvivl om den er god nok og om der findes
> bedre til dette formål i samme prisleje:

Der skal et HPGL/2 kort med ekstra RAM i sådan en, før den er noget værd at
bruge i AutoCAD og så kommer prisen op på ca. 22k + moms - men det er en
udmærket printer til formålet ellers.

--
Esben

Fra : Max

Dato : 06-12-05 19:52

Hej

> [...]
at
> bruge i AutoCAD og så kommer prisen op på ca. 22k + moms - men det er en

Jeg har da en uden HPGL/2 kort i og det går da fint fra Autocad og
Mechanical
Desktop. Hvad fordel er der ved at bruge det kort ?

Mvh Max

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-12-05 23:00

Esben wrote:

> Der skal et HPGL/2 kort med ekstra RAM i sådan en, før den er
> noget værd at bruge i AutoCAD og så kommer prisen op på ca.
> 22k + moms - men det er en udmærket printer til formålet
> ellers.

Som Max også spørger om, hvorfor kræver det GL/2 kortet med
ekstra RAM?
Og er der noget med at stativet den står på ikke følger med?

Er der andet der skal bruges før den er komplet til AutoCAD?

Så vidt jeg kan se, så mangler nedenstående kunGL/2 kortet før
den er komplet?

Jeg har fundet 2 GL/2 kort til printeren, hvilket skal bruges?

Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Esben

Dato : 07-12-05 01:07

> Som Max også spørger om, hvorfor kræver det GL/2 kortet med ekstra RAM?

Det er heller ikke et krav som sådan, men DJ500 er som standard en
værtsbaseret printer, og GL/2-kortet vil betyde meget for hastigheden.
Ellers kan man lige så godt nøjes med en DJ110+NR, som er en noget nyere
model med flere RAM og netværkstilslutning (den kan dog så ikke opgraderes
med HPGL/2).

> Og er der noget med at stativet den står på ikke følger med?

Ja, der følger ikke ben med 24" modellen. Den skal bruge C7782A.

> Er der andet der skal bruges før den er komplet til AutoCAD?

Ikke ud over almindelige ting som kabel og medier.

> Så vidt jeg kan se, så mangler nedenstående kunGL/2 kortet før den er
> komplet?

Ekstra RAM er en god idé til GL/2 kortet, da det ikke bruger pc'ens
hukommelse (64MB C2387A, 128MB C2388A).

> Jeg har fundet 2 GL/2 kort til printeren, hvilket skal bruges?

De er begge ens, så bare det billigste.

Prøv evt. at spørge din bekendtes CAD-leverandør, om deres anbefalinger ud
fra den type tegninger han typisk vil udskrive.

--
Esben

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 07-12-05 22:22

Esben wrote:
> Prøv evt. at spørge din bekendtes CAD-leverandør, om deres
> anbefalinger ud fra den type tegninger han typisk vil udskrive.

Tusinde tak for alles hjælp, min bekendte overvejer lige
forslagene.

Endnu engang tak.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Niels Gjermandsen

Dato : 06-12-05 23:30

Hej
Det er sådan at man skal lige se på om det er OK med en rullebredde på 600
mm.
Hvis det er OK så er det en god printer.
Jeg har selv en ældre model af samme størrelse, den dækker faktisk næsten
hele mit behov.
Jeg kan på denne printer faktisk lave tryk der er flere meter lange: Og da
mange bygningstegninger er lange og ikke ret høje så vil jeg men at det er
et godt køb.
Men det er vigtigt at lige analysere om det er i orden med A1 og firlængede
A1 formater som største format. Er der et mindretal af tryk der skal være i
A0 eller den størrelse så kan man jo få dem printet hos et kopifirma.
Jeg ved at mange Rådgivende ingeniørfirmaer faktisk har printere af nævnte
type og størrelse. Og de er faktisk dækket over 90 % af alde tilfælde.
Så jeg kan anbefale den angivne rulleprinter.
Mvh
Niels Gjermandsen

Fra : Lys & Lygte

Dato : 08-12-05 20:32

En HP DesignJet 500 er et rigig godt valg hvis ikke pengepungen rækker
til mere en omkring kr. 20.000,-

/ Jesper