trærod
Fra : Battlefield´s

Dato : 03-12-05 15:22

Hej
Vi har netop indkøbt en trærod til vores nye akvarie. Det er en mangroverod
og er købt i en dyrehandel. Nu er spørgsmålet om den skal koges inden vi
lægger den i akvariet?
Hilsen Vibeke

Fra : Bainz

Dato : 03-12-05 16:43

<Jeg plejer altid at koge dem inden de kommer der i så er man sikker plus
den farver også vandet meget hvis ikke den bliver kogt.

Fra : Battlefield´s

Dato : 03-12-05 17:36

"Bainz" <bainz@-fjernes-vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> <Jeg plejer altid at koge dem inden de kommer der i så er man sikker plus
> den farver også vandet meget hvis ikke den bliver kogt.

Hej
Tak for svaret.
Vi har så endnu et spørgsmål, vil træroden blive på bunden (efter den er
kogt) eller skal den holdes nede på en eller anden måde?
Hilsen Vibeke

Fra : Tommy Fer

Dato : 03-12-05 18:23

Battlefield´s wrote:
> [...]
> Vi har så endnu et spørgsmål, vil træroden blive på bunden (efter den er
> kogt) eller skal den holdes nede på en eller anden måde?

Hej Vibeke.

Du kan evt ligge den i en spand med vand, evt med en sten over. Således
den er under vandlinien, efter nogen dage med vandskifte, vil du kunne
se at den ikke længere gerne vil synke, og vandet ikke aftager så meget
farve.

Så kan du smide den lystigt i akvariet.

Jeg er dog MEGET utolmodig.... jeg skoldede den (havde ikke en stor nok
gryde) og derefter lagde den i toppen af akvariet, der giv vel 1½ dag
før den sank til bunds.

mvh Tommy Fer

Fra : HD

Dato : 04-12-05 18:32

Vibeke
Hvis du har købe en rigtig trærod til dit akvarium er det en type der er
tungere and vand og den vil blive på bunden, det er overhovedet ikke
nøvendig at koge en trærod af denne type, det er rigtig hvis du bruger en
trærod fra naturen i danmark indeholder den en del garvesyre som farver
vandet brunt, i det hele taget ikke særlig brugbart.
En trærod købet skal være en tung type der bliver på bunden eller er der
noget galt med den når den er købt i en akvariebutik.
Hans D.