min lille søn på tre år har betændelse i t~
Fra : claus jespersen

Dato : 02-12-05 19:23

Hej Jeg vil lige høre om der er nogen der har erfaring med drenge der har
betændelse under forhuden, det er et tilbagevendende problem og meget
smertefuld, kan der virkelig ikke gøres noget? Andet end at smøre med en
creme som man får udleveret ved lægen, det virker nemlig ikke i længden
mvh gitte

Fra : GB

Dato : 02-12-05 21:43

"claus jespersen" <clausjespersen@c.dk> wrote in

> [...]
> meget smertefuld, kan der virkelig ikke gøres noget? Andet end at
> smøre med en creme som man får udleveret ved lægen, det virker nemlig

Hygiejnen er selvfølgelig i top - også "dernede", så jeg vil vove det ene
øje, og anbefale dig at give knægten echinacea-dråber i lidt saft 2-3
gange om dagen - det styrker immunforsvaret.

Hvis han er over 4 år gammel, kan du give 20 dråber (f.ex. Echinaforce,
eller apotekets dråber) op til 3 gange dagligt, og hvis han er 2-4, så 10
dråber.

Voksne mennesker doseres til sammenligning i teskefulde.

GB

Fra : Michael Zedeler

Dato : 02-12-05 22:33

claus jespersen wrote:
> [...]
> smertefuld, kan der virkelig ikke gøres noget? Andet end at smøre med en
> creme som man får udleveret ved lægen, det virker nemlig ikke i længden

Jeg havde det samme, da jeg var omkring 5 år. Efter en uges daglige bade
i lunken kamillete, gik det over.

Mvh. Michael.
Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf

Fra : GB

Dato : 02-12-05 22:56

Michael Zedeler <michael@zedeler.dk> wrote in

> Jeg havde det samme, da jeg var omkring 5 år. Efter en uges daglige
> bade i lunken kamillete, gik det over.

Det lyder fornuftigt, da kamille indeholder to betændelseshæmmende stoffer,
cham-azulén og alfa-bisabolol. Men lav teen tre gange så stærk som hvis den
skulle drikkes (dvs. tre top-tskf. til en kop / 150 ml.) - så er virkningen
mere effektiv. Og brug ikke tebreve, men køb kamillen i løs vægt eller
afvejet i poser (holdbarhed).

Man kan også tilsætte dette kamilleudtræk ca. ti dråber echinacea-dråber
pr. kop, mens det er friskbrygget, så er alkoholen dampet af, når
temperatuern er tilpas.

GB