Masser af dompapper
Fra : Ruth Nielsen

Dato : 30-11-05 11:30

Een af mine bekendte, som bor i en lav etageejendom med pæne parkagtige
omgivelser har de sidste vintre investeret i masser af fuglenødder og
alt, hvad der nu kan trække fugle til om vinteren. Hun har hængt
foderautomater op overalt, hvor hun kunne komme til det, og nu har hun i
flere vintre holdt flokke af dompapper til rundt imellem ejendommene.

Alle er glade for det og golk er begyndt at give hende penge i ny og næ,
til endelig at fortsætte til glæde for alle beboerne.

Jeg synes lige folk her i gruppen skulle høre om det. egentlig ville jeg
ikke have troet at man sådan selv kunne tiltrække dompapper. Jeg har
altid oplevet dem, som nogen der kommer forbi på træk og stopper nogle
dage, hvor der er godt foder.

Sådan oplever min veninde i Hamburg det også. Men min bekendt her i
Ballerups udkant, har snart skabt en hel park for dompapper.

Med vinterhilsen

Ruth

Fra : Birderpro

Dato : 30-11-05 19:15

Jeg synes det er en god idé, at mennesker, der har tid og lyst, fodrer
fugle i deres lokal område. Det vil helt sikkert fastholde og måske
også tiltrække nogle arter, der kan være spændende, at se på.

Man skal blot være klar over, at man ikke redder fuglearter fra, at
uddø eller sikrer bestande af fugle på denne måde.

Dompappen er relativt alm. og også ynglefugl i området, se dette link
til DOF-basen:

http://www.dofbasen.dk/search/search1.php?soeg=soeg&art=17100&datovalg=yeardato&yeardato=2005&omraade=amt&amt=435&visning=allfugle

Jeg fodrer selv i haven hele vinteren, og har stor glæde af det, så
fortsat held og lykke med projektet. Kombiner det evt. med opsætning
af redekasser til de hulrugende fugle i området.

med venlig hilsen

Peter Godtfredsen