Offentligt tilgængeligt varmtvandsbassin,
Fra : Holst

Dato : 29-11-05 20:12

Hej alle!

Jeg har lidt ledt med lys og lygte efter et varmvandsbassin, som er
offentligt tilgængeligt. Jeg har nemlig én, som jeg meget gerne vil have
med ud at svømme, og til det er noget lidt varmere vand vist bedst.

Et af de største problemer er vist at finde et sted med en kran eller
anden anordning til at løfte hende ned i vandet og op igen.

Derudover har jeg lidt behov for et "privat" handicapomklædningsrum med
en form for bænk, idet det er nødvendigt for hende at kunne komme til at
ligge ned under omklædningen. Endvidere er stedets øvrige bruger næppe
glade for, at jeg går ind i det omklædningsrum, hvor hun normalt hører
til, og hun skal ikke ligefrem ind i det omklædningsrum, hvor jeg er
velkommen.

Umiddelbart i området nær Viborg, Holstebro og Skive, men længere væk
kan det godt være.

Jeg har allerede været en tur forbi Skive Badeland (ingen mulighed for
omklædning og ingen kran) og Holstebro Badeland (her er et "familierum",
men bænken i dette rum er alt for smal; endvidere er baderummet ikke
privat, idet der er fælles baderum; og endelig er der ingen kran).
Viborg Badeland har jeg endnu ikke været forbi.

Men ellers er byer som Hobro, Randers, Herning og Århus måske også
muligheder. Jeg ved blot ikke, hvad der er af muligheder disse steder.

Så vidt jeg ved, har Fredericia Badeland de faciliteter, jeg efterlyser,
men der er lidt langt til Fredericia.

Nogen der kan hjælpe.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-11-05 13:40

Holst wrote:

> Så vidt jeg ved, har Fredericia Badeland de faciliteter, jeg efterlyser,
> men der er lidt langt til Fredericia.

Hmm, jeg havde skrevet Fredericia i tankerne indtil jeg nåede de
sidste linjer

Held og lykke :)

- Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-11-05 13:43

Peter Lykkegaard wrote:

> Hmm, jeg havde skrevet Fredericia i tankerne indtil jeg nåede de
> sidste linjer

Lidt mere info:
http://www.fredericiakommune.dk/FIC/menu/svoemmehalogtropiskbadeland/handicapfaciliteter/

Kan være det kan lokke :)

- Pter

Fra : Holst

Dato : 09-12-05 08:52

Peter Lykkegaard wrote:

> Lidt mere info:
> http://www.fredericiakommune.dk/FIC/menu/svoemmehalogtropiskbadeland/handicapfaciliteter/
>
> Kan være det kan lokke :)

Ja, det ser ganske fornuftigt ud. Der er bare satans langt til
Fredericia. Skal vi til Fredericia bliver en time i vandet jo til en
dagsudflugt. Det kan selvfølgelig også være okay, men det var ikke lige
det, der var hensigten.

Talte med Viborg Badeland, og det lød til, at de har en vis form for
handicapfaciliteter, men om de har det nødvendige, ved jeg ikke. Jeg
skal have stedet tjekket ud ved lejlighed.

Fra : Klaus Bach

Dato : 09-12-05 14:21

Hej!

Prøv eventuelt her
http://marselisborgcentret.dk/
i Århus

Hvilket handicap drejer det sig om?

Venlig hilsen
Klaus Bach, Århus
bnaa0007980FJERN@bolignet-aarhus.dk

Fra : Holst

Dato : 09-12-05 14:41

Klaus Bach wrote:

> Prøv eventuelt her
> http://marselisborgcentret.dk/
> i Århus

Der ser ud til at være det nødvendige. Til gengæld ser stedet ikke
rigtig ud til at være åbent for offentligheden, hvis vi pludselig skulle
få lyst en søndag eller tirsdag.

> Hvilket handicap drejer det sig om?

Spastiker, ingen nævneværdig støttefunktion, så liggende omklædning er
nødvendig. Kan dog forflytte med en drejeskive/tårn, så en lift i
omklædningen er ikke nødvendig (såfremt briks/bænk er i passende højde),
men stående omklædning er ikke mulig. Derudover brug for lift/kran for
at komme i vandet. Derudover har vi brug for "privat" omklædning, idet
vi næppe er velkommen i det samme fælles omklædningsrum. Og så
selvfølgelig et varmtvandsbassin.

Men nu prøver jeg i første omgang Viborg og ser på, hvordan forholdene
er der. Skive og Holstebro er i hvert fald intet bevendt.