regler for invalideparkering
Fra : Tournesol

Dato : 28-11-05 17:05

Hejsa

Er der nogle der ved om der er nogle regler om når man bygger en ny
forretning som eks en REMA1000 skal de så lave invalideparkeirngs plads
eller er det valg frit ???

Knus henriette.

Fra : Leonard

Dato : 28-11-05 19:06

"Tournesol" <bankehytten@kattebakkeyahoo.dk> wrote:

>Er der nogle der ved om der er nogle regler om når man bygger en ny
>forretning som eks en REMA1000 skal de så lave invalideparkeirngs plads
>eller er det valg frit ???

Det er op til kommunen at stille krav om det i lokalplan og
byggetilladelse, men det er ikke et lovkrav at der skal være en eller
flere invalidevognspladser ved en butik.

Hvis det er et enkelt lokalt problem, så ville jeg begynde med
bestyreren af butikken. Første spørgsmål må være om han ikke vil tjene
de penge du har ligeså godt kan bruge i hans butik, som i
nabobutikken. En henvendelse til en af de nyvalgte politikere om ikke
de synes det skal være en del af den nye kommunes faste politik, at
der skal være lige muligheder for alle, og dermed også p-pladser til
dem der har særlige behov ...

--
Thomas Leonard Gertz - http://ryk.dk
Brug Tilgængelighedsbasen

Fra : Tournesol

Dato : 29-11-05 07:30

Godmorgen

> Det er op til kommunen at stille krav om det i lokalplan og
> byggetilladelse, men det er ikke et lovkrav at der skal være en eller
> flere invalidevognspladser ved en butik.

ok surt
Jeg vil høre min moder omkring byggetilladelsen den har hun vist en kopi af
da de blev hørt i sagen da de er naboer til den nye rema1000.

> [...]
> de synes det skal være en del af den nye kommunes faste politik, at
> der skal være lige muligheder for alle, og dermed også p-pladser til

købmanden er kold i r...... jeg er jo bare en ener i hans øjne
Men jeg kunne jo henvnede mig til Rema og høre hvorfor de ikke er
intersseret i at hjælpe dem med et særlig behov og det er jo så nemt at
hjælpe, det kunne måske få dem op af stolene

Jeg har indtil nu været heldig og kunne parkere tæt på men de ville være
surt at skulle køre igen

Tak for svaret

Knus Henriette.

Fra : Leonard

Dato : 29-11-05 10:47

"Tournesol" <bankehytten@kattebakkeyahoo.dk> wrote:

>købmanden er kold i r...... jeg er jo bare en ener i hans øjne

Og der er ikke en anden butik i området du kan bruge?
- jeg gider ikke handle i butikker, der ikke kan eller vil finde ud af
at tilgængelighed er nødvendigt.
Der findes altid en anden butik, der har den samme vare.

Fra : Tournesol

Dato : 29-11-05 12:32

Hejsa

> Og der er ikke en anden butik i området du kan bruge?
> - jeg gider ikke handle i butikker, der ikke kan eller vil finde ud af
> at tilgængelighed er nødvendigt.
> Der findes altid en anden butik, der har den samme vare.

Jo i en anden by det eneste der gør det letter for mig at handle der at jeg
kan hente mine børn og handle i samme by, så spare jeg også på bezinen som e
r voldsom dyr for tiden

Jeg bro 5 km fra nærmeste by uanset hvilken vej jeg køre fra Rema har
jeg ca 10 km til Helsinge men ok her er udvalget af indkøbs muligheder
også større

Jeg ville jo godt have slået to fluer med et smæk sparet Benzin og tid,
tiden vil jeg heller bruge sammen med mine dejlige børn, men det hjælper jo
ikke noget hvis jeg er så uheldig at skulle holde i den anden ene af
parkeringen og når jeg når døren til forretningen tja så har smerterne jo
taget over og jeg kan ikke gå længre så er mor jo ikke meget værd >suk< det
er sq ikke nemt at være gangbesværet eller handicappet i det hele taget

Jeg vil brokke mig til Rema og se om det hjælper

Tak fordi du lytter

Knus Henriette.

Fra : Herman Persson

Dato : 06-01-06 07:19

"Tournesol" <bankehytten@kattebakkeyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
har
> jeg ca 10 km til Helsinge men ok her er udvalget af indkøbs

Hvis det er Tove og Ove, du snakker om, så giv op! Flere og flere
fastboende
lokale boycotter dem. De er ikke ligefrem høje på kundeservice og de vil
tjene mange, mange penge. Det kan ikke betale sig at have et par af de
bedste P-pladser reserveret en lille, bitte kundegruppe. Jeg droppede dem
for nogle år side, da jeg igen, igen, igen høfligt gjorde opmærksom på
deres
meget afslappede forhold til prismærkningsloven. Og fik et svar, der
virkelig ville have gjort sig på skjult kamera.
Hvad med Bendix, eller hvad den hedder nu?

Kan vi få noget mere konkret vedrørende lokale afstande?

Hvad er din benzinudgiften pr. kilometer? Måske var det en idé at køre
lidt
længere og så handle et bedre sted.

Hilsen Herman.

Fra : Tournesol

Dato : 07-01-06 13:05

Hejsa Herman

> Hvis det er Tove og Ove, du snakker om, så giv op!

Jeps det er dem

Flere og flere
> [...]
> tjene mange, mange penge. Det kan ikke betale sig at have et par af de
> bedste P-pladser reserveret en lille, bitte kundegruppe.

Det lykkedes nu meget fint jeg snakkede med Rema1000 selv
et stk invalide plads er lavet så selv mine penge er gode nok til
Rema1000

> [...]
> meget afslappede forhold til prismærkningsloven. Og fik et svar, der
> virkelig ville have gjort sig på skjult kamera.

Ja de har deres egen mening om tingene men det er rema1000 der bestemmer
nu
og det forlyder da også at de kommer ny købmand til marts , det tror jeg
er
godt for forretningen.

> Hvad med Bendix, eller hvad den hedder nu?

jojo men han er ikke just billig

> Kan vi få noget mere konkret vedrørende lokale afstande?

hvad mener du ????
Jeg bor stort set 5 km til alle de nærmste byer Vejby, Ramløse og
Helsinge.

> Hvad er din benzinudgiften pr. kilometer? Måske var det en idé at køre
> lidt
> længere og så handle et bedre sted.

Min bil køre 10 km på litteren

Det der er smart ved at handle i vejby er at jeg er der alligevel for at
hente børn og dte kan mærkes ganske godt på vores benzin regning allerede

Men selvfølig er jeg nøtil at handle visse ting i Helsinge Rema1000s kød
priser står sig ikke til min pengepung selv om det er lækkert med kød fra
den lokale slagter .

knus Henriette.

Fra : Herman Persson

Dato : 08-01-06 04:30

Det kan ikke betale sig at have et par af de

> Det lykkedes nu meget fint jeg snakkede med Rema1000 selv
> et stk invalide plads er lavet så selv mine penge er gode nok til
> Rema1000

Hurtig ekspedition fra Rema1000

> Jeg bor stort set 5 km til alle de nærmste byer Vejby, Ramløse og
> Helsinge.

I Ramløse er der jo kun en lille og ret dyr købmand, men i Skærød på
Fasanvej (lige bag DK-tanken) er der en slagter (Pølseværkstedet Cilla),
som
plejer at have ret gode tilbud. Det er meget tæt på dig.

> Min bil køre 10 km på litteren

Hvis bilen (motoren) er varm koster det dig ca. 10 kr. at køre til
Helsinge
og tilbage.

> Det der er smart ved at handle i vejby er at jeg er der alligevel for at
> hente børn og dte kan mærkes ganske godt på vores benzin regning
allerede

Ja, det er selvfølgelig smart at købe de letfordærvelige varer på den
måde.

> Men selvfølig er jeg nøtil at handle visse ting i Helsinge.
Rema1000s kød priser står sig ikke til min pengepung selv om det er
> [...]

Hvor får de kød fra?

Hilsen Herman.

PS Hvis du skriver '-- ' altså 'streg, streg mellemrum' i bunden af dine
indlæg, slipper alle andre for at se teksten fra dit spam-filter.

Fra : Tournesol

Dato : 13-01-06 17:04

Hejsa

> Hurtig ekspedition fra Rema1000

Jeps

> [...]
> som
> plejer at have ret gode tilbud. Det er meget tæt på dig.

Ja det er rigtigt den har jeg ikke tænkt på eksistere

> Hvis bilen (motoren) er varm koster det dig ca. 10 kr. at køre til
> Helsinge
> og tilbage.

Jeps og om sommeren køre den lidt længre

> Ja, det er selvfølgelig smart at købe de letfordærvelige varer på den
> måde.

Nemlig og de er lige så billige som andr discount forretninger og jeg står
2
fluer med et smæk rigtig dejligt vi har næsten havleret vores benzin
forbrug

> Hvor får de kød fra?

Mest Kvickly eller super best men sommetider køre jeg ud på sandet han har
tit gode tilbud i sær på rødt kød

> PS Hvis du skriver '-- ' altså 'streg, streg mellemrum' i bunden af dine
> indlæg, slipper alle andre for at se teksten fra dit spam-filter.
> --

Ok det skal jeg prøve at huske og se om det virker

knus Henriette.

Fra : Herman Persson

Dato : 15-01-06 07:35

Cilla),

> Ja det er rigtigt den har jeg ikke tænkt på eksistere

For et par år siden havde de tre Kg. hakket oksekød for 110 eller 120 kr.

> Mest Kvickly eller super best men sommetider køre jeg ud på sandet han
har
> tit gode tilbud i sær på rødt kød

Jeg mente nu: Hvor får Rema1000 deres kød fra? Har de egen slagter?

Købmanden på Sandet er jeg ikke så vild med, for jeg har flere gange købt
mælkeprodukter, der har været dårlige - selv om der var flere dage til
sidste salgsdato. Det siger noget om, hvad der foregår, når kunderne ikke
ser det.

I øvrigt er http://www.minreklame.dk/
en god måde at se tilbud på.

> Ok det skal jeg prøve at huske og se om det virker

Det gjorde det ikke

Bindestreg, bindestreg, mellemrum og Enter.

Hilsen Herman.

Fra : Tournesol

Dato : 15-01-06 16:43

Hejsa

> Jeg mente nu: Hvor får Rema1000 deres kød fra? Har de egen slagter?

De får deres kød fra Rema1000 selv og slagtergården i vejby de har ikke
selv
slagter for igen vil spise noget de 2 mennekser har rørt ved

> [...]
> mælkeprodukter, der har været dårlige - selv om der var flere dage til
> sidste salgsdato. Det siger noget om, hvad der foregår, når kunderne

ok det har jeg endnu ike oplevet men det e rnu også mest kød jeg køber der
ude

ok tak for linket jeg bruger kun www.tilbudsugen.dk

> Det gjorde det ikke
>
> Bindestreg, bindestreg, mellemrum og Enter.

Jeg prøver igen

Knus Henriette.

Fra : Tournesol

Dato : 22-12-05 16:07

Hejsa

Må lige dele min glæde med jer

Der er lige kommet en invalideparkering hos Rema1000 i vejby så det har
måske hjulpet jeg har brokket mig

Dete r bare så dejligt Sikke en julegave

Jule knus Henriette.