IPod...rettigheder
Fra : bj

Dato : 26-11-05 12:56

Nu har jeg så lige tjekket min sidste ombytning siden 2003....jeg har fået
lavet / ombyttet min Ipod MP3 afspiller 20 gb fire gange og sidste gang var
i marts måend.

Nu er den så gal igen....den mister stræmmen hurtigere end jeg kan cykle 30
km. Det vil sige under 1 time. Den staller/sætter sig fast på et musikstykke
og kan ikke komme videre derfraa...

Jeg er efterhånden godt træt af det. Det er et godt produkt når det
virker...

Det er FONA der sælger produktet og jeg har også købt det der, mend e siger,
at det ikke kan være deres problem og at de da kan sende det ind.

Efter min overbevisning er det dem der sælger det og pengene går i deres
kasse og derfor kan jeg vel efterhånden også forlange a få mine penge retur
nå produktet stopper med sine funktioner efter blot nogle måneder. Produktet
lever ikke op il det det lover med spilletid....

Kan jeg med noget i hånden (lovmæssigt) forlange at få mine penge retur
eller har de forsat ret til "bare" at sende det ind til apple..

jeg er efterhånden blevet klar over, at deres produkt har fejler og mangler
som jeg ikke er blevet bekendtgjort med ved købet. Det har jg nu læst i
flere blade og aviser samt i nogle tidligere idlæg hér i news-grupperne.

Jeg vil fortsætte med at indlvere den til FONA indtil de blvier træt af at
jeg kommer. Jeg er selv træt af det pga. ventetiden emd a få et andet eller
udbedret produkt, men jeg giver mig ikke...er jeg for langt ude??

Kan nogen hjælpe..

Fra : Klaus H

Dato : 26-11-05 14:35

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg kommer. Jeg er selv træt af det pga. ventetiden emd a få et andet
> eller udbedret produkt, men jeg giver mig ikke...er jeg for langt ude??

Efter købeloven har du ret til at hæve handelen, når produktet ikke virker
som det skal efter flere afhjælpningsforsøg / omleveringer.

Klaus H

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-05 16:22

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er efterhånden godt træt af det. Det er et godt produkt når det
> virker...

Det er noget gøgl, markedslir, modefænomen af værdste skuffe.
Skærme blir' ridset, blot den puttes i en lomme, batterierne
dør og kan tilnærmelsesvis ikke udskfites uden det koster kassen,
og så er plastkvaliteten blank og billig, så ridser og mærker
ses ganske let.

Men ok, modedyr er nemme at friste, og når moden skifter,
passer det med, batterierne er døde..

Fra : Tes

Dato : 26-11-05 17:06

On 2005-11-26 16:21:38 +0100, "Olesen" <n/a> said:

> [...]
> ses ganske let.
>
> Men ok, modedyr er nemme at friste, og når moden skifter,

U-ha-da-da hvor du kan. Mon virkelig så mange mennesker vil købe et så
elendigt produkt som du beskriver? I givet fald synes jeg da at du
skulle begynde at skrive bøger og sælge dem - for dine vise ord vil da
kunne begejste menneskeheden i mange hundrede år.

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-05 19:47

"Tes" <tes@nospam.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> begynde at skrive bøger og sælge dem - for dine vise ord vil da kunne
> begejste menneskeheden i mange hundrede år.

Apples batteriløsning er under AL kritik.

http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=6239
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=6608
http://www.computerworld.dk/art/29542?a=search&i=0

Og seneste problem er, at plastkvaliteten er så ringe, at de blir'
meget nemt ridsede og grimme, men det vidste du sikkert heller ikke.

http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=6423

De har sågar lavet en vejledning i at foretage noget så simpelt
som at oplade batteriet:

http://www.apple.com/dk/batteries/ipods.html

Så alt i alt kan man rolig sige, alt for mange mennesker
har købt et for dyrt produkt, som ikke holder hvad det lover.

Fra : John

Dato : 27-11-05 02:53

Olesen skrev:

> Apples batteriløsning er under AL kritik.

Hvad er problemet. Der er da masser af producenter af MP3 afspillere
hvor man enten ikke selv kan skifte batteriet/skal sende den ind eller
selv splitte afspilleren ad for at skifte batteriet.

> Og seneste problem er, at plastkvaliteten er så ringe, at de blir'
> meget nemt ridsede og grimme, men det vidste du sikkert heller ikke.

Det er jo så en sandhed med modifikationer:

"Ifølge Apple skulle der være et skærmproblem med et fåtal enheder da
der har været kvalitetsproblemer hos en underleverandør til Apple. Apple
vil bytte disse enheder uden diskussion."

> De har sågar lavet en vejledning i at foretage noget så simpelt
> som at oplade batteriet:

Ja, hvad pokker er problemet i det?
Mange mennesker aner ikke hvordan de bør gøre det - at det så sikkert er
dem der heller ikke gider læse vejledningen er så en anden side af sagen.

> Så alt i alt kan man rolig sige, alt for mange mennesker
> har købt et for dyrt produkt, som ikke holder hvad det lover.

Hvad er der specielt dyrt ved det?
Der er da flere afspillere der er dyrere pr. MB.

Jeg ejer ikke selv en alm. iPod, men "kun" en Shuffle, hvilket jeg er
fuldt ud tilfreds med.
Skulle jeg købe en harddisk baseret afspiller blev det ikke en iPod, men
et andet fabrikat, hvilket mest skyldes lyden.

Men at lave en generalisering der går på at produktet er for dyrt og
ikke holder hvad det lover mener jeg ikke holder vand.

Mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-05 10:23

"John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er problemet. Der er da masser af producenter af MP3 afspillere hvor
> man enten ikke selv kan skifte batteriet/skal sende den ind eller selv
> splitte afspilleren ad for at skifte batteriet.

Min JOS MP110 (Jens Of Sweden) har nu kørt i over et år, og
batteriet har endnu ikke mistet kapacitet.

> Det er jo så en sandhed med modifikationer:

Nej, og dog, måske de er begyndt at lave displayene om på de aller-seneste
udgaver.

> "Ifølge Apple skulle der være et skærmproblem med et fåtal enheder da der
> har været kvalitetsproblemer hos en underleverandør til Apple. Apple vil
> bytte disse enheder uden diskussion."

Bøvl som burde være aldeles unødvendigt for et produkt,
som burde være testet i hoved og røv. Og til dên pris.

> Ja, hvad pokker er problemet i det?
> Mange mennesker aner ikke hvordan de bør gøre det - at det så sikkert er
> dem der heller ikke gider læse vejledningen er så en anden side af sagen.

Men en MEGET fyldig side, fordi de aner et problem.
Min tandbørste er også opladelig, og et par år gammel.
Den kører også stadig, og skal ikke behandles som et
råddent æg for at batteriet skal holde..

> Hvad er der specielt dyrt ved det?
> Der er da flere afspillere der er dyrere pr. MB.

Ja, men fra dem hører man heller ikke så massive problemer,
så det er vel rimeligt nok...

> Jeg ejer ikke selv en alm. iPod, men "kun" en Shuffle, hvilket jeg er
> fuldt ud tilfreds med.

Den er af hvid meget blank plastic, og tar' nemt imod ridser, og
så mangler den et display mig bekendt...det er vidst kun B&O's
som mangler det på markedet mig bekendt...

> Skulle jeg købe en harddisk baseret afspiller blev det ikke en iPod, men
> et andet fabrikat, hvilket mest skyldes lyden.

Netop Ipod har forresten en rigtig god lydkvalitet...

> Men at lave en generalisering der går på at produktet er for dyrt og ikke
> holder hvad det lover mener jeg ikke holder vand.

Jo. Alt for mange oplever netop disse problemer.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 27-11-05 11:50

On Sun, 27 Nov 2005 10:23:25 +0100, Olesen wrote:

> Ja, men fra dem hører man heller ikke så massive problemer,
> så det er vel rimeligt nok...

Er der andre afspillere der er solgt i samme mængde?
--
MVH
osv...

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-05 15:51

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> Er der andre afspillere der er solgt i samme mængde?

Næppe.
Men en Ipod kan sælge alene på designet og det at mange i klassen sikkert
har een.
Men mht. antallet, så er det sært, der ikke er gjort mere for at lave en
robust
afspiller, som kan holde strøm, som ikke så let blir' ridset, og hvor man
som en naturlig ting kan skifte batteriet når den er træt.
Men Apple budgetterede sikkert med, at den var færdig, når batteriet er
færdigt,
for folk vil næppe gi' 500-1000 for at få nyt batteri i..

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 27-11-05 23:02

On Sun, 27 Nov 2005 15:51:21 +0100, Olesen wrote:

> Næppe.

Så prøv du at sammenlign fejlprocenten i stedet for fejlantallet.
--
MVH
osv...

Fra : John

Dato : 27-11-05 17:39

Olesen skrev:
> "John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Min JOS MP110 (Jens Of Sweden) har nu kørt i over et år, og
> batteriet har endnu ikke mistet kapacitet.

Jeg har en NAPA MP3-afspiller. Der holdt batteriet kun i ca. et ½ år før
det tabte mærkbar kapacitet.

> Bøvl som burde være aldeles unødvendigt for et produkt,
> som burde være testet i hoved og røv. Og til dên pris.

Muligt, men alle producenter fejler og det er ikke et specielt
Apple/iPod fænomen. Men det får nok mere omtale da det er et meget
populært produkt.

> Men en MEGET fyldig side, fordi de aner et problem.

Nok nærmere fordi produktet/firmaet først og fremmest er amerikansk - og
amerikanerne sagsøger firmaerne for alt mulig fis. Så hellere gå med
livrem og seler.

> Min tandbørste er også opladelig, og et par år gammel.
> Den kører også stadig, og skal ikke behandles som et
> råddent æg for at batteriet skal holde..

Sikkert ikke. Jeg plejer normalt at følge brugervejledningen.
Forskellige typer batterier skal bruges/oplades forskelligt.

> Ja, men fra dem hører man heller ikke så massive problemer,
> så det er vel rimeligt nok...

Nok fordi de ikke bliver solgt i samme antal - langt fra. Derfor er det
også mere interessant at omtale at en serie på 10.000 iPod har en
fabrikationsfejl - end at omtale at fx 500 iRiver har det. Det
interessante er hvor stor fejlprocenten er.

> Den er af hvid meget blank plastic, og tar' nemt imod ridser,

Skal jeg ikke kunne sige. Min har ingen ridser fået endnu.

> og så mangler den et display mig bekendt...

Den mangler ikke en skid. Den har ikke noget display, hvilket ikke er en
mangel, men en del af konceptet for Shufflen.

> Netop Ipod har forresten en rigtig god lydkvalitet...

Ja, Shufflen har. De øvrige iPods imponerer mig ikke.

> Jo. Alt for mange oplever netop disse problemer.

Det er ikke interessant hvor mange der oplever problemer, men hvor stor
en procentdel. Det andet kan ikke bruges til noget som helst.

Mvh

John

Fra : Christian Bech

Dato : 28-11-05 10:04

In article <4388ada0$0$210$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
"Olesen" <n/a> wrote:

> Og seneste problem er, at plastkvaliteten er så ringe, at de blir'
> meget nemt ridsede og grimme, men det vidste du sikkert heller ikke.
>
> http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=6423

Du skriver som om det skulle være et genrelt problem, men linker til en
artikel, der handler om en af deres afspillere, Nanoen.

Fra : -=JF=- priv

Dato : 26-11-05 22:33

"Tes" <tes@nospam.com> skrev i en meddelelse

> U-ha-da-da hvor du kan. Mon virkelig så mange mennesker vil købe et så
> elendigt produkt som du beskriver?

Altså - manden har jo ret!

iPod er et smart men dårligt produkt!
Det er vist ingen hemmelighed at batterierne er hamrende fårlige - samt at
det koster en halv iPod at skifte dem...

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 27-11-05 00:48

lø 26 nov 2005 05:06:24p satte Tes sig på en taburet og skrev følgende
på et stykke vådt franskbrød:

> U-ha-da-da hvor du kan. Mon virkelig så mange mennesker vil købe et så
> elendigt produkt som du beskriver?

Ja det vil de desværre. Alt for mange betaler hvad som helst for at være
med på moden og for at "have det rigtige udstyr" Problemet med samme
gruppe mennesker er at de p.g.a. denne faktor glemmer at se om dette
produkt så også er af en ordentlig kvalitet. BJ er oikke den første der
oplever at hans ellers så nydelige Ipod pludselig bryder sammen mellem
hænderne på ham. Fænomenet er rimeligt kendt og jeg ser mange RIGTIG
mange der står og savler over Ipodsne i butikkerne fordi de ser ud som
"de skal" dette på trods af at der ved siden af står en montre spækket
med produkter fra f.eks. Iriver so m er af LANGT højere kvalitet omend
designet ikke er det vildste

> I givet fald synes jeg da at du
> skulle begynde at skrive bøger og sælge dem - for dine vise ord vil da
> kunne begejste menneskeheden i mange hundrede år.

Spar os for det gylle og tag at se realiteterne lidt i øjnene

Steven

Fra : Christian Bech

Dato : 28-11-05 10:15

In article <4388f43f$0$47089$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
Steven Nybo Andersen <ingen@mail.tak> wrote:

> [...]
> produkt så også er af en ordentlig kvalitet. BJ er oikke den første der
> oplever at hans ellers så nydelige Ipod pludselig bryder sammen mellem

Jeg kan på stående fod komme i tanke om de første 15 af mine venner og
kolleger, der har iPods. Der er sikkert flere. Jeg har ikke hørt en
eneste af dem klage over kvaliteten eller over problemer eller defekter.
Det kunne godt få mig til at tro, at pressen er lidt vel glad for at
skrive om de få negative tilfælde. Batterierne er en ting. Det er
naturligvis reelt. Hvorfor Apple i Europa ikke er lidt mere proaktive
der, forstår jeg ikke, men alle de andre ting, har jeg svært ved at se,
som noget generelt.

Jeg har ikke selv en iPod og skal heller ikke have en, men det undrer
mig, at jeg aldrig støder på nogen af alle de utilfredse brugere.

> [...]
> "de skal" dette på trods af at der ved siden af står en montre spækket
> med produkter fra f.eks. Iriver so m er af LANGT højere kvalitet omend

Netop. Så længe de andre på markedet insisterer på at lave noget, hvor
designet er målrettet Brians Ascona, så kan de altså ikke sælges til
nogen, der ønsker at blive associeret med en lidt mere urban livsstil.

Fra : bj

Dato : 26-11-05 19:48

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> [...]
> ses ganske let.
>
> Men ok, modedyr er nemme at friste, og når moden skifter,

hmm, svarer du på mine spørgsmål? Nej, vel...

bj

PS. tak for svar Klaus H og svar på tiltale fra Tes...

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-05 10:14

> hmm, svarer du på mine spørgsmål? Nej, vel...

Til H med dine spørgsmål.
Facts er mere væsentlig for evt. kommende købere...

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 26-11-05 19:56

> Kan nogen hjælpe..

Jeg ved godt at det ikke er et svar på dit spørgsmål, men i denne artikel
kan du læse om at du desværre bor i den forkerte verdensdel med din
IPod....;-(

http://www.computerworld.dk/art/31533?a=section&i=1

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : bj

Dato : 26-11-05 20:02

> Jeg ved godt at det ikke er et svar på dit spørgsmål, men i denne artikel
> kan du læse om at du desværre bor i den forkerte verdensdel med din
> [...]

tak for linket. du har ret i, at det ikke lige frem taler til "vores"
fordel, os der har en Ipod, men deriomd har jeg jo købeloven i hånden og kan
vel gøre brug af den! Det vil jeg gøre..

De har jo allerede erkendt hos både Fona og Ipod, at de har et produkt, der
ikke lver op til standearden ved at indsende og ombytte den (jeg mener de
har gjort det pt. 3 gange nu).

Er der nogen der konkret kan sige, hvad jeg helt nøjagtigt skal henvise til
i købeloven?

bj

Fra : Hans

Dato : 26-11-05 20:32

bj wrote:

> Er der nogen der konkret kan sige, hvad jeg helt nøjagtigt skal
> henvise til i købeloven?

Du burde nok have startet din tråd i gruppen news:dk.forbruger hvis du vil
have fod på dine rettigheder.

Her i gruppen er vi til gengæld gode til valget af den rigtige størrelse
hammer til at løse dit problem.

Hans

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-11-05 20:58

"Hans" wrote

> Du burde nok have startet din tråd i gruppen news:dk.forbruger hvis du vil
> have fod på dine rettigheder.

bj burde have skrevet fra starten at han xpostede til tre grupper - der i
blandt dk.forbruger

FUT: dk.admin.netikette

- Peter

Fra : Hans

Dato : 26-11-05 21:05

Peter Lykkegaard wrote:
> "Hans" wrote

> bj burde have skrevet fra starten at han xpostede til tre grupper -
> der i blandt dk.forbruger

Jeg så det for sent og sendte en cancel, men desværre bliver den jo ikke
udført på alle news servere.

Jeg står dog stadigvæk ved mit tilbud om valget af en passende hammer til
hans iPod.

Hans

Fra : bj

Dato : 26-11-05 23:06

> [...]
> have fod på dine rettigheder.
>
> Her i gruppen er vi til gengæld gode til valget af den rigtige størrelse

jaja, rolig nu, det var en fejl, at jeg glemte at skrive, at jeg
krydsppostede, og at jeg ikke startede med at smide den i dk.forbruger...jeg
beklager

Jeg har også en hammer og den kommer s** snar i brug..

bj

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-11-05 20:08

"Andreas M. Hansen" wrote

> Jeg ved godt at det ikke er et svar på dit spørgsmål, men i denne artikel
> kan du læse om at du desværre bor i den forkerte verdensdel med din
> [...]
<quote>
(..) selv om deres iPod ikke holder, hvad Apple lover (..)
</quote>

Den er da lige til højre fod i forhold til købeloven

- Peter

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 27-11-05 00:41

lø 26 nov 2005 12:55:40p satte bj sig på en taburet og skrev følgende på
et stykke vådt franskbrød:

> Nu har jeg så lige tjekket min sidste ombytning siden 2003....jeg har
> fået lavet / ombyttet min Ipod MP3 afspiller 20 gb fire gange og
> sidste gang var i marts måend.

LOL

> Jeg er efterhånden godt træt af det. Det er et godt produkt når det
> virker...

Det forstår jeg sku godt. Få det byttet til noget tilsvarende fra Iriver
istedet: Det holder nemlig hvad der loves 100% og er solidt kram.

Det skal ikke være nogen hemlighed at jeg ikke er særlig imponeret over
Ipodden. JEg synes ærligt talt at det er noget opreklameret gejl
efterhånden.

> Kan jeg med noget i hånden (lovmæssigt) forlange at få mine penge
> retur eller har de forsat ret til "bare" at sende det ind til apple..
>
> Kan nogen hjælpe..

Ja du har ret til at hæve handlen. For at du har ret til det skal sælger
have forsøgt at udbedre fejlen gentagende gange uden held. Faktisk mener
jeg at de skal ghhave lov at forsøge 2 gabnge men så kan du også uden
yderligere problemer hæve købet men gør mig lige en tjeneste at overveje
Iriver så- Det er altså virkelig kvalivare. Min kammeratm min kæreste og
jeg har selv Iriver og de holder 100%. Een enkelt maskine er gået i
stykker og er blevet byttet til en ny model som der efterfølgende ikke
hav været problemer med. Gætter på at det er en fabrikationsfejl da min
kammerat har een mage til der holder den dag idag.

Steven

Fra : bj

Dato : 27-11-05 14:16

"Steven Nybo Andersen" <ingen@mail.tak> skrev i en meddelelse
> [...]
> hav været problemer med. Gætter på at det er en fabrikationsfejl da min
> kammerat har een mage til der holder den dag idag.

kan du henvise til et konkret link med Iriver?
Hvor den kn købes og pris og sådan du ved..

takker

bj

Fra : JYH

Dato : 27-11-05 14:55

bj wrote:

> kan du henvise til et konkret link med Iriver?
> Hvor den kn købes og pris og sådan du ved..

http://www.irivernordic.com/
http://nordic.iriver.se/

Bor du ikke for langt væk , så tag ind i deres forretning
irivernordic
Frederiksholms Kanal 1
1220 København K
Tel:3332 1418

Jeg fik en meget kompetent og venlig service, da jeg købte
min iRiver H140, som jeg er supertilfreds med.
En af mine venner havde problemer med fjernbetjeningen,
til samme model, han fik uden vrøvl og i løbet få minutter byttet
til en helt ny H140, som der aldrig har været problemer med.
Ekspedienten testede med selvfølgelighed, at fjernbetjeningen var i orden
inden min ven forlod forretningen.

Fra : bj

Dato : 27-11-05 19:29

"JYH" <jyh@no.spam> skrev i en meddelelse

> [...]
> til en helt ny H140, som der aldrig har været problemer med.
> Ekspedienten testede med selvfølgelighed, at fjernbetjeningen var i orden

tak for link og svar...skal jeg købe skal jeg helst kune finde en butik i
Jylland...men nu ved jeg via links hvad jeg skal lede efter.

tak.

bj

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 27-11-05 23:16

sø 27 nov 2005 02:54:58p satte JYH sig på en taburet og skrev følgende på
et stykke vådt franskbrød:

> Bor du ikke for langt væk , så tag ind i deres forretning
> irivernordic
> Frederiksholms Kanal 1
> 1220 København K
> Tel:3332 1418

Ja de var også rigtig søde da jeg ville købe en fjernbetjening men lige
præcis den butik er desværre lukket men de kan købes online eller hos de
fleste Fonaer / Electric Cityer

Steven

Fra : JYH

Dato : 28-11-05 13:33

Steven Nybo Andersen wrote:

> Ja de var også rigtig søde da jeg ville købe en fjernbetjening men
> lige præcis den butik er desværre lukket men de kan købes online
> eller hos de fleste Fonaer / Electric Cityer

ØV !!

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 27-11-05 23:15

sø 27 nov 2005 02:15:56p satte bj sig på en taburet og skrev følgende på
et stykke vådt franskbrød:

> kan du henvise til et konkret link med Iriver?
> Hvor den kn købes og pris og sådan du ved..
>
> takker

Jeps det kan jeg da.

De har flere forskellige modeller både harddiskbaserede og flashbaserede
og sågar cd-baserede løsninger men jeg går ud fra at du vil have en
harddiskbaseret afspiller så meget lig ipod som mulig dog uden ipods
problemer. Her vil jeg anbefale dig den model der hedder H300 (20
gigabyte) eller H340 (40 gigabyte) disse to modeller kan købes i støører
Fona-butikker og Electric City-forretninger over hele landet. Du kan læse
meget mere om dem her http://www.irivernordic.com/ og du kan også finde
internetbutikker der har dem via f.eks. www.edbpriser.dk hvor du bare
søger på henholdsvis H300 eller H340 i søgefeltet. HJeg har selv en H340
og jeg ville ikke bytte med nogen ipod overhovedet. Den er hamrende
lækker og kvaliteten holder hele vejen igennem. JEg har fundet H340 på
edb-priser for dig http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=126347
Prisen ligger omkring de 3500 med forsendelse indregnet

Steven

Fra : bj

Dato : 28-11-05 12:03

> [...]
> edb-priser for dig http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=126347
> Prisen ligger omkring de 3500 med forsendelse indregnet

super, atk for svaret, nu håber jeg så bare jeg kna komme igennem med at
ophæve handlen på Ipod'en. Som jeg kan læse ud fra købeloven bude jeg ikke
få problemer, men vi ved jo alle, hvordan forretninger fosøger at vige uden
om...

Skal jeg forklare dem, at hvis ikke de vil ophæve min handel grundet de
mange problemer, atjeg så vil gå til forbrugerstyrelsen. Vil det blive
opfattet som en trussel eler alm. oplysning?

bj

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-05 22:38

bj wrote:
> [...]
> af at jeg kommer. Jeg er selv træt af det pga. ventetiden emd a få et
> andet eller udbedret produkt, men jeg giver mig ikke...er jeg for

Hvis du direkte har fået ombyttet din IPod ombyttet, så gælder der en ny
reklamationsretsperiode (og formentlig også ny garantiperiode).

Zulu

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-05 22:49

Zulu wrote:

> Hvis du direkte har fået ombyttet din IPod ombyttet, så gælder der en
> ny reklamationsretsperiode (og formentlig også ny garantiperiode).

Der var jeg vist lige hurtigt nok... :S

Ja, selvfølgelig skal du da have dine penge igen, når de ikke kan rette
fejlen.
Det kan være at du kan finde noget brugbart her:
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/5/

Zulu