D&D Markeds Penetrering?
Fra : Kuruderu

Dato : 24-11-05 16:21

Jeg kom sådan til at tænke lidt her den anden dag...

Der sker sjældent noget her i gruppen... Og når der endelig gør så er det
oftest omhandlende D&D 3rd eller 3.5th

Hvor mange af jer der følger med herinde spiller D&D og hvor mange spilelr
noget andet?

Personligt spiller jeg:

Shadowrun
Exalted
Vampire (Original World of Darkness) + Kindred of The East
Werewolf
Mage
Rolemaster
En smule Marvel Super Heroes
samt div. modificationer af ovenstående.

Mvh

Leo K.
Formand For MAGNet
www.magneticon.dk

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 24-11-05 17:19

For tiden spiller jeg Legends of the Five Rings 3.edition.

Hilsen
Mads Jakobsen

Fra : Kuruderu

Dato : 25-11-05 14:29

"Mads Jakobsen" <caltropp@yahoo.dk> wrote in message
> For tiden spiller jeg Legends of the Five Rings 3.edition.
>
> Hilsen
> Mads Jakobsen
Se det er et af de få systemer jeg endnu ikke har prøvet... hvad er
"setting" for systemet?

Leo K

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 26-11-05 17:10

Legends of the Five Rings er et orientalsk inspireret fantasy spil. Det er
50 % feudal Japan, 30 % kejserens Kina og 20% almindelig fantasy. Spillerne
spiller samuraier der tjener en af De Store Klaner eller Kejseren selv. Magi
er enten påkaldelse af elementerne eller sort blodmagi (det sidste er
forbudt og straffes med døden).

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 26-11-05 18:40

"Mads Jakobsen" <caltropp@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kejseren selv. Magi er enten påkaldelse af elementerne eller sort blodmagi
> (det sidste er forbudt og straffes med døden).

Regler er enten D20 (den nyeste Lo5R), eller eget system (masser af d10, den
oprindelige Lo5R).

Jeg har kun prøvet den oprindelige udgave, og det fungerede upåklageligt.

Lars

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 26-11-05 19:19

Faktisk er d20 versionen droppet nu, og d10 versionen er i 3. udgave.

Hilsen Mads Jakobsen

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 24-11-05 17:51

"Kuruderu" <kuruderu@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg kom sådan til at tænke lidt her den anden dag...

Det var vel ikke så dårligt...

> Der sker sjældent noget her i gruppen... Og når der endelig gør så er det
> oftest omhandlende D&D 3rd eller 3.5th

Det kan du have ret i, men personligt synes jeg da også at live fylder (for)
meget.

> Hvor mange af jer der følger med herinde spiller D&D og hvor mange spilelr
> noget andet?

Hvor mange spiller i det hele taget?

I løbet af de sidste mange år, har jeg kun spillet på Viking-Con, og så
været master for en grupe drenge, mest i con-scenarier, da vi typisk kun
mødes 2-5 gange om året.

Typisk er jeg master i CoC, Viking, regelløst, Shadowrun, D&D (den gamle
røde udgave), AD&D2, DoD eller hvad der nu passer!

Men jeg følger stadig med i Shadowrun, som det eneste spil jeg køber nyt
til. Alt andet kan jeg nøjes med det jeg har.

> Personligt spiller jeg:
>
> Shadowrun

Hvad med 4th edition? Jeg har en ekstra limited edition (fejlbestilling), så
sikker kunne bruge et nyt hjem.

> Formand For MAGNet
> www.magneticon.dk

Ahh... min gode gamle klub. Nu behandler I den vel godt

Lars

Fra : Kuruderu

Dato : 24-11-05 23:28

"Lars Wagner Hansen" <l-hansen@REMOVEpost4.tele.dk> wrote in message
> "Kuruderu" <kuruderu@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Det var vel ikke så dårligt...
Nej det var faktisk ret godt

> Det kan du have ret i, men personligt synes jeg da også at live fylder
> (for) meget.
Helt enig. Der er meget stor fokus på det i forbindelse med "Teambuilding"
etc...

> Hvor mange spiller i det hele taget?
Det er vel mindst lige så interresant

> [...]
>
> Typisk er jeg master i CoC, Viking, regelløst, Shadowrun, D&D (den gamle
> røde udgave), AD&D2, DoD eller hvad der nu passer!
Gode gamle AD&D

> [...]
> til. Alt andet kan jeg nøjes med det jeg har.

> Hvad med 4th edition? Jeg har en ekstra limited edition (fejlbestilling),

Tjo det kan vi da godt finde ud af... Jeg har stort set alle bøger der
indeholder regler eller udstyr og lign. og en del af eventyr bøgerne...
Men jeg har ikke en 4th ed. grundbog endnu... har kun en "old school" 2nd

> Ahh... min gode gamle klub. Nu behandler I den vel godt
>
> Lars

Vi gør ihvertfald hvad vi kan
Jeg har byttet plads med Steen, Så han er nu Næstformand.
Du er Altid velkommen til at kigge forbi hvis du er i området. Det er alle
andre self. også.

Leo K.

Fra : Niels L Ellegaard

Dato : 25-11-05 09:26

Jeg spiller D&D 3.5 ed. men kun et par gange om året.

Niels

Fra : Kuruderu

Dato : 25-11-05 14:28

"Niels L Ellegaard" <niels.ellegaard@gmail.com> wrote in message
Jeg spiller D&D 3.5 ed. men kun et par gange om året.

Niels
Ok..

Er det så i forbindelse med Conventions eller?
Er det et fortløbende spil i har gang i? Noget nyt hver gang?

Leo K.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 26-11-05 14:11

"Kuruderu" <kuruderu@gmail.com> hit the keyboard.
Afterwards the following was on the screen:

> [...]
> Rolemaster
> En smule Marvel Super Heroes
> samt div. modificationer af ovenstående.

Hvor er SmølfQuest i den liste, det eneste system jeg kender, som
bruger d30?

Nuvel, mine rollespilsaktiviteter er desværre droslet så meget ned, at
jeg ikke vil investere i D&D, så jeg har stadig mine gamle AD&D bøger
stående.

Jeg spiller dog gladeligt andre systemer (herunder D&D), men stort set
kun på con'er.

There is no insanity, just different perceptions of reality.
----------------------------------------------[ moffe at zz9 dot dk ] --

Fra : Kuruderu

Dato : 27-11-05 17:10

"Rasmus "Bøg" Hansen" <spam05@zz9.dk> wrote in message
> "Kuruderu" <kuruderu@gmail.com> hit the keyboard.
> Afterwards the following was on the screen:

> Hvor er SmølfQuest i den liste, det eneste system jeg kender, som
> bruger d30?
Det er ikke med fordi jeg ikke selv har spillet det

> [...]
> stående.
>
> Jeg spiller dog gladeligt andre systemer (herunder D&D), men stort set

Der er ingen foreninger i dit lokal område?

Leo K.

Fra : Clemmensen

Dato : 27-11-05 00:12

Sjovt du skulle spørge.. Og hvor har du egentlig ret. Jeg undgår helst
AD&D, og D&D for den sags skyld. Der er så mange andre sjove og
spændende rollespil derude, som bare venter på at blive spillet, så
derfor vil jeg heller bruge tiden på dem. Jo mere sjældne de er, jo
sjovere er det også at prøve dem, synes jeg.. Måske også for at
anerkende de hundrevis af forfattere, der har kæmpet mod giganterne.. :0)

I øjeblikket spiller jeg:

Shadowrun 1st edition
Mechwarrior 2nd edition
Fifth Cycle (et gammelt Fantasy spil)
Og skal til at starte på et "Men in Black".
Derudover læser jeg "Blue Planet" som er noget af det mest fantastiske
jeg er stødt på. Det er så sejt, men mange spændende aspekter indbygget.

Mvh Jesper

Fra : Kuruderu

Dato : 27-11-05 17:11

"Clemmensen" <clemmensen@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> Derudover læser jeg "Blue Planet" som er noget af det mest fantastiske jeg
> er stødt på. Det er så sejt, men mange spændende aspekter indbygget.

Jeg har kigget lidt i et par bøger til Blue Planet... det er.. skal vi sige
"alternativt"
Nok ikke noget jeg selv ville spille dog.

LK

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 27-11-05 22:10

> [...]

>>> Werewolf
>>> Mage

> Det er ikke med fordi jeg ikke selv har spillet det

Ok

Det har også et lidt andet mål - det er temmelig fjollet og kan kun
spilles i nogle få timer, før man bliver træt af det i modsætning til
"seriøse" rollespil

> Der er ingen foreninger i dit lokal område?

Jo, jeg bor på Amager, så det er der skam - jeg synes bare min tid er
lige knap nok til at jeg får spillet særlig meget.

If you try to prove Murphy's law - will you fail?
----------------------------------------------[ moffe at zz9 dot dk ] --

Fra : Niels L Ellegaard

Dato : 28-11-05 08:50

Vi er ved at blive gamle, så vi mødes ikke så tit. For øjeblikket
har jeg job i Indien og tre af mine venner har lige fået børn, så i
det næste års tid kommer vi nok til at spille lidt sjældnere end
hver halve år.

Fra : Kuruderu

Dato : 28-11-05 15:57

> [...]
>har jeg job i Indien og tre af mine venner har lige fået børn, så i
>det næste års tid kommer vi nok til at spille lidt sjældnere end

Ah ja...

Det sætter jo selvfølgelig nogle naturlige grænser.

Leo K

Fra : Morten Lund

Dato : 28-11-05 10:36

Kuruderu wrote:
> [...]
> oftest omhandlende D&D 3rd eller 3.5th
>
> Hvor mange af jer der følger med herinde spiller D&D og hvor mange spilelr

Jeg har spillet D&D 3 en enkelt gang som noget one-shot
Det er klassisk fantasy, men for mig er det ikke specielt befordrende
forat udvikle interessante, nuancerede spilpersoner. (Det kan sagtens
lade sig gøre, helt sikkert, men jeg synes ikke systemet lægger op til det)

Mine favoritter er i rækkefølge:

Theatrix    - fordi det er det ultimative system overhovedet
Milleniums End    - for kampsystemet, og de bedste sourcebooks i det
kendte univers
GURPS 4    - fordi det er så om siggribende
Ars Magica    - bedste magi system nogensinde

..Morten

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 30-11-05 01:09

Clemmensen <clemmensen@webspeed.dk> hit the keyboard.
> [...]

> sjovere er det også at prøve dem, synes jeg.. Måske også for at
> anerkende de hundrevis af forfattere, der har kæmpet mod giganterne.. :0)

Jeg synes ikke, der er rimeligt at kassere "de store" systemer som
(A)D&D udelukkende fordi de er de største - de kunne jo godt være
blevet de største fordi de var de bedste.

Det være sagt, søger jeg gerne forskellige systemer, når jeg
f. eks. er på con - men jeg vælger stort set altid efter
scenariebeskrivelsen og ikke efter spilsystemet.

Jeg synes der findes mange systemer derude, som har hver deres styrker
og svagheder. Jeg mener ikke man kan definere noget som "det bedste",
for de egner sig til forskellige formål og - ikke mindst - forskellige
mennesker.

Jeg har regelbøgerne til AD&D stående. Jeg har ikke planer om at
skifte dem ud med D&D fordi jeg spiller alt for lidt (tiden kniber,
tildels fordi jeg endnu er studerende - det er naturligvis også en del
af forklaringen på manglen på lyst til at anskaffe nye systemer), men
også fordi jeg kender reglerne. Skulle jeg investere i noget nyt,
ville jeg hellere gå efter et helt nyt system.

Never trust anyone who can resist bacon.
-- Dave on alt.fan.douglas-adams