Våbenloven
Fra : Christian TC

Dato : 23-11-05 22:27

Hej Ng

Jeg har et spørgsmål angående våbenloven og håber i kan svare på det. Hvis
et våben er ubrugbart dvs. plomberet i henhold til loven, og der følger
magasin med, skal man så have en våbentilladelse pga. magasinet? Våbnet kan
i se her: http://makeashorterlink.com/?C1DE1253C
Jeg har i forvejen blankvåbentilladelse så hvis jeg får en tilladelse til
magasiner vil det så være nok?

Mvh
Christian

--
Mvh Christian TC
"Fluefiskeri er spild af tid, tænk på hvor små de er!"

Fra : Moose

Dato : 24-11-05 00:10

Christian TC wrote:
> [...]
> i se her: http://makeashorterlink.com/?C1DE1253C
> Jeg har i forvejen blankvåbentilladelse så hvis jeg får en tilladelse til

For at politiet vil godtage det som ubrugeligt til skydning, skal
låsedele genneskæres, samt piben skal blokeres, så våbnet på ingen måde
nogensinde ville kunne skyde igen.

Så derfor ville det ikke være noget problem at du har et magasin der
passer i våbnet, da du alligevel ikke vil kunne skyde med det.

Fra : Claus Espeholt

Dato : 24-11-05 14:19

Hvis man har et aftageligt magasin til US carabin f.eks. skal man have
tilladelse til at besidde aftagelige magasiner uanset om man har en
deaktiveret US carabin eller slet ikke noget våben.
mvh
Claus

Fra : Claus Espeholt

Dato : 24-11-05 14:23

Jeg ser nu det drejer sig om en Enfield. Der kan magasinet også tages af
(der sidder en pal i aftrækkerbøjlen som udløser magasinet). Så også her
kræves en særlig tilladelse til at besidde magasiner.
mvh
Claus

Fra : PJ

Dato : 26-11-05 01:20

Vores politikreds (Næstved) kræver piben gennemskåret på langs - det gjorde
vi med en Air Liquid Laserskærer (blev meget pænt). Magasinerne kunne vi
bare beholde uændret, ammunition afleveret. - Det var iøvrigt en US
partisanriffel, så om den var det værd - Tjaaaa!

Men har hørt andre kredse er mere "moderate" - her er kravet ovennævnte iflg
skrivelse der blev fremvist på stationen.

Pierre Jakobi