Træning af FT-springer
Fra : J.O

Dato : 23-11-05 11:08

Hejsa jeg har en FT-Springer på snart 7 månder.
Jeg forsøger at træne en masse med ham men har
deværre ikke særlig god førekontakt til ham, det er
som om han er ligeglad !
Kan heller ikke kalde ham til mig når han en bliver sluppet,
og så trækker han en del når han er i snoren.
Er der nogen der har nogle tips eller som evt. bor i nærheden
af Frederiksværk (Nordsjælland) som jeg kunne lære noget
af og evt. træne med ?

Jesper Olsen

Fra : Lasse Nielsen

Dato : 23-11-05 16:54

mit bedste råd er at du skal gøre det interessant at være ved dig. Kast en
dummy lad ham hente den og ros ham rigtig meget (husk og sæt dig ned i hans
niveau)
Hvis du evt. kan få en til at hjælpe dig så kan den anden person "holde"
hunden mens du kalde og slipper først denne når du har kontakt med den og
roser den megte når den kommer -.... aftsanden behøver ikke være mere end få
metre til at starte med.

Mvh
LAsse

Fra : J.O

Dato : 23-11-05 17:01

Jep det har jeg trænet meget har også
trænet hvalpemotivation i Ft spaniels klubben
men har stadig det her prob.

Fra : joppes

Dato : 23-11-05 17:00

Hej prøv at ringe til Jens gregersen (han er træner i Fredriksund) fra
ft.klubben han kan sikkert komme med nogle gode råd og han kender måske
nogle du kan træne med.
Han har TLF.NR.20168802
Du kan også prøve Per Lynge TLF.NR. 47 31 37 48 Mobil.NR. 21 60 36
25

Hilsen joppes

http://www.kandu.dk/