Nystarter
Fra : Martinlun

Dato : 22-11-05 10:11

Hej alle,

Jeg har en 11 årig, rimelig kapabel RP dreng der gerne vil igang med
at spille AD&D.

Han er DM i fritteren baseret på D&D bøgerne fra 80erne (Fafners
oversatte).

Så vi leder efter en gruppe i Ballerup området der har plads og
energi til at tage ham ombord som spiller.

Ser frem til feedback.

Martin

PS. Var selv hardcore spiller dengang i 80'erne (der var sku ikke mange
der viste hvad AD&D var dengang

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 22-11-05 18:05

"Martinlun" <Martin_lundsgaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej alle,

Hej Martin

> Jeg har en 11 årig, rimelig kapabel RP dreng der gerne vil igang med
> at spille AD&D.

Hvorfor AD&D?

AD&D er jo ikke længere et spil der kan købes, så det skal skaffes brugt.

Men sidste gang AD&D blev "opgraderet", blev det til D&D version 3, som
efterfølgende er blevet til version 3.5.

I dag er der kun D&D, idet det gamle D&D er blevet sløfjet i forbindelse med
version 3.

Så du skal altså kigge efter D&D i stedet for.

> Han er DM i fritteren baseret på D&D bøgerne fra 80erne (Fafners
> oversatte).

Ja så er han da på vej. Det nye D&D er dog meget anderledes, og en smule
nemmere at gå til, ligesom der er mere konsistens i reglerne.

Håber også at han har haft glæde af Ekspert reglerne, og specielt eventyret

> Så vi leder efter en gruppe i Ballerup området der har plads og
> energi til at tage ham ombord som spiller.

Det kan jeg ikke hjælpe med, desværre. Hvad med at prøve via biblioteket,
ungdomsklubben eller lignende?

> PS. Var selv hardcore spiller dengang i 80'erne (der var sku ikke mange
> der viste hvad AD&D var dengang

Det er der nu heller ikke nu om stunder. Rollespil forbindes desværre meget
med nogle unger der render rundt i en skov og slår hinanden i hovedet med et
plastiksværd

Lars