Hejsa se lige den har
Fra : Jens

Dato : 21-11-05 12:11

Hvorfor kan man ikke få hjælp nogle steder når man er kommet i IRK / RKI
og ikke selv kan få det til at køre igen allesammen siger NEJ til
en

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-11-05 12:22

Den 21-11-05 12.11 skrev Jens følgende:
> Hvorfor kan man ikke få hjælp nogle steder når man er kommet i IRK / RKI

Se svar i dk.penge, hvor emnet hører til, og hvor du også har sendt dit
indlæg.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få dit tastatur til at lyde som en gammel skrivemaskine eller en

Fra : Kim

Dato : 21-11-05 15:52

On Mon, 21 Nov 2005 12:11:23 +0100, "Jens" <jenskoch@webspeed.dk> wrote:

>Hvorfor kan man ikke få hjælp nogle steder når man er kommet i IRK / RKI
>og ikke selv kan få det til at køre igen allesammen siger NEJ til
>en

Hermed en opfordring til ikke at svare på Jens Koch´s indlæg,
da han bevidst benytter subject´s uden relevans til emnet :

http://groups.google.dk/groups?q=jens+koch+webspeed&hl=da

Samtidig poster han de samme indlæg i flere forkerte grupper
uden crosspost og followup.

fut : dk.admin.netikette

--
Kim

Fra : KNT

Dato : 21-11-05 17:16

Nå endnu en småfornærmet narrehat, som vil bestemme hvordan folks skal
skrive.

Knud

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 22-11-05 09:41

"KNT" <knud.thomsensle@tprivat.dk> wrote in message
> Nå endnu en småfornærmet narrehat, som vil bestemme hvordan folks skal
> skrive.
>
> Knud

og du er bedre?

Fra : KNT

Dato : 22-11-05 19:00

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Det har jeg aldrig udtalt mig om, men jeg gider i hvert fald ikke lave
brokkeindlæg over at nogen ikke henholder sig til nogen ligegyldige
formalia.

Knud

Fra : Søren Mors

Dato : 22-11-05 19:52

KNT wrote:
> [...]
>>

> Det har jeg aldrig udtalt mig om, men jeg gider i hvert fald ikke lave
> brokkeindlæg over at nogen ikke henholder sig til nogen ligegyldige

Det er ikke ligegyldige formalia at bede folk om at skrive et sigende
subject. Det er nødvendigt for at man hurtigt kan sortere det frem som
man ønsker at bruge tid på at læse.

Søren Mors

Fra : KNT

Dato : 23-11-05 19:55

"Søren Mors" <soerenmors@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke ligegyldige formalia at bede folk om at skrive et sigende
> subject. Det er nødvendigt for at man hurtigt kan sortere det frem som man
> ønsker at bruge tid på at læse.

Det handler alstå om at gøre dig personligt glad - den slags detaljer er
vist svært at tage helt seriøst

Knud

Fra : Søren Mors

Dato : 24-11-05 19:51

KNT wrote:
> "Søren Mors" <soerenmors@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det handler alstå om at gøre dig personligt glad - den slags detaljer er
> vist svært at tage helt seriøst

Nej, det handler om at hvis man ønsker at deltage i et forum, så følger
man enten de regler som findes, eller man udstiller sin totale mangel på
respekt for andre mennesker.

Søren Mors

Fra : Kolle

Dato : 25-11-05 19:15

"regler" siger du??????
Der findes ingen "Regler" på usenet, men retningslinier.
Regler er noget der SKAL overholdes, retningslinier har intet med regler at
gøre, og dem kan folk tolke som de har lyst.

En anden diskussion er så om de retningslinier der er har på usenet ikke er
alt for gamle og burde skrive om til dagens danmark

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 25-11-05 22:53

Kolle wrote:
> En anden diskussion er så om de retningslinier der er har på usenet
> ikke er alt for gamle og burde skrive om til dagens danmark

Næppe.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 26-11-05 02:17

"Kolle" <rags@respawn.dk_nospam> writes:

> En anden diskussion er så om de retningslinier der er har på usenet ikke er
> alt for gamle og burde skrive om til dagens danmark

Konstruktive forslag?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-05 06:42

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Konstruktive forslag?

hvorfor krydsposter du thordreng når styregruBBen har vedtaget at det kan du
ikke ??

Fra : KNT

Dato : 26-11-05 10:08

Styregruppen har jo bare vedtaget noget udueligt - det er jo synligt man
kan.

Knud

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-05 11:24

KNT wrote:
> Styregruppen har jo bare vedtaget noget udueligt - det er jo synligt
> man kan.
>
> Knud

kan styregruBBen have vedtaget noget der ikke er rigtigt, det tror jeg ikke
de kunne finde på.

Fra : N/A

Dato : 26-11-05 09:58

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-05 09:58

"Thorbjoern Ravn Andersen" <nospam0000@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor udtaler du dig konsekvent om ting du ikke har forstand på?
>
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen

så du mener du IKKE krydspostet til disse grupper thordreng ?
dk.admin.netikette,dk.penge.investering,dk.penge

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 26-11-05 10:31

Jens wrote:
> "Thorbjoern Ravn Andersen" <nospam0000@gmail.com> skrev i en meddelelse

> så du mener du IKKE krydspostet til disse grupper thordreng ?
> dk.admin.netikette,dk.penge.investering,dk.penge

Kopidrengen overser tit futter og krydsposter, så intet nyt der.

--
Ejvind

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-05 10:56

Ejvind Kruse wrote:

> Kopidrengen overser tit futter og krydsposter, så intet nyt der.

han er da lidt kedelig ?

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 26-11-05 11:00

Jens wrote:

> han er da lidt kedelig ?

Sådan er de københavnere, ha ha.

--
Ejvind

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-05 11:17

Ejvind Kruse wrote:

> Sådan er de københavnere, ha ha.

godt man ikke bor der.

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 27-11-05 09:21

Jens wrote:

> godt man ikke bor der.

Jamen det gør din bedste ven da ?

--
Ejvind

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-05 02:50

Ejvind Kruse wrote:

> Jamen det gør din bedste ven da ?

tåger den lamme del nu igen ejvind ?

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 28-11-05 10:13

Jens wrote:

> tåger den lamme del nu igen ejvind ?

Ikke noget julelam her.

--
Ejvind

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-05 15:56

Ejvind Kruse wrote:

> Ikke noget julelam her.

hvornår så ?

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 28-11-05 16:13

Jens wrote:

> hvornår så ?

Til påske.

--
Ejvind

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-05 03:37

Ejvind Kruse wrote:

> Til påske.

bliver du så påskelam ??

Fra : Kolle

Dato : 27-11-05 21:17

Ja jeg har faktisk et par som nok ikke vil falde i god jord hos alle de
irreterende netbetjente der renden rundt her.

1. drop den ælgamle citat tekning med at splitte et indlæg op i 100 enkelt
linier og svar nede under. Kik i alle almindelige forum rund om på nettet.
Hovedparten af gange svare man bare i sin helt egen post og det er MEGET
mere overskuligt end al det citat-pis der foregår her.
Eller toppost da det giver et bedre overblik og man skal ikke sidder og læse
de samme linier 2,3,4 eller 5 gange bare for at finde et svar.

2. forbyd netbetjente.
De laver meget mere lort end de gør godt.
Se nu Kim "Janzen" i videoredigerings gruppen, ud af 50 indlæg er de 47 kun
brok over noget der i hans øjne ikke passer ind i gruppen. Måske men,de 47
som har postet det der mener alså det er relevant og høre til i gruppen.
Mange gange hjælper folk og svare på deres spørgsmål og måske 2-3 dage
senere kommer "idioten" og spiller netbetjent og futter til højre og
venstre.
Hvem har egentlig bedt ham om at påtage sig dette erhverv ????

Der er sikkert mange flere ting som kunne gøres på en måde så folk i
grupperne ikke blev gernere og man kunne få flere saglige tråde ud af det
som kunne hjælpe folk med deres problemer.
Det er vel tords alt derfor folk stiller spøgrsmål her, er det ikke?

mvh
MK

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-11-05 22:35

In article <438a1445$0$172$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Kolle wrote:
> [...]
> Eller toppost da det giver et bedre overblik og man skal ikke sidder og læse
> de samme linier 2,3,4 eller 5 gange bare for at finde et svar.

Hvis du har problemer med det, så find et program der er beregnet til
at læse usenet artikler, og du vil ikke føde det som et problem.

Jeg kan se du bruger et post-program, som er udvidet med det nødvendige
for at køre usenet, fremfor et program der er lavet til usenet.

> [...]
> venstre.
> Hvem har egentlig bedt ham om at påtage sig dette erhverv ????

Problemet er, at du og andre fodrer trolden. Hvis hans indlæg
alle rammer en mur, så stopper han. Men der er for mange trollfeeders.

Nogle gør det for at afreagere

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 27-11-05 23:25

Kolle wrote:

> en hel masse om citatteknik og netbetjente...

Der står ingen steder skrevet, at man SKAL citere det indlæg man besvarer...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 28-11-05 13:23

"Kolle" <rags@respawn.dk_nospam> wrote in message
> [...]
> læse
> de samme linier 2,3,4 eller 5 gange bare for at finde et svar.

Sludder og vrøvl jeg ved fx ikke hvad du fabler om fordi du har topposted
kun ved at læse nedefra kan jeg finde ud af hvad din kommentar går udpå - så
det er altså ikke bare gamle regler.

Det med at splitte indlæg op kan jeg til dels følge men der er stor forskel
på hvordan det gøres se fx Pouls svar til dit indlæg hans måde at gøre det
på er læt og overskueligt fordi hans newslæser ikke er br0ken mens andre
igen er det..

Fra : Kolle

Dato : 28-11-05 17:29

Hvis du siger sludder og vrøvl til at man skal smide sit svar under eller
mellem et allerede eksisterende indlæg så prøv lige at følge Ejvins og Jens
mange indlæg i denne trår og for den sags skyld i andre hvor der bliver ved
med at skrives en lille linie i bunden af allerede eksisterende indlæg.
Hvis du mener det er overskuligt og den rigtige måde, ja så kan jeg godt se
at vi har helt forskellig meninger om hvad der er overskuligt og let
tilgænligt.

mvh
MK

Fra : Flemming

Dato : 28-11-05 18:18

Kolle wrote:
> [...]
> rigtige måde, ja så kan jeg godt se at vi har helt forskellig
> meninger om hvad der er overskuligt og let tilgænligt.

Læs lidt her

Mvh. Flemming

Fra : Claus U

Dato : 28-11-05 17:47

Kolle skrev:

> [...]
> indlæg. Hvis du mener det er overskuligt og den rigtige måde, ja så
> kan jeg godt se at vi har helt forskellig meninger om hvad der er

Hov - Du kan vel godt se problemet med to systemer?
--
Claus U --- www.cykeltyven.dk

Fra : KNT

Dato : 28-11-05 23:02

Derfor er dit jo ikke nødvendigvis det rette!

Knud

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-11-05 19:24

> [...]

> mange indlæg i denne trår og for den sags skyld i andre hvor der bliver ved

Det skal naturligvis suppleres med at klippe det væk der ikke svares
på.

Det er ikke just de herrers stærke side.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : KNT

Dato : 28-11-05 23:03

Formalismerytter!

Knud

Fra : Jens G

Dato : 28-11-05 19:33

On Mon, 28 Nov 2005 17:28:37 +0100, "Kolle" <rags@respawn.dk_nospam>
wrote:

> [...]
>Hvis du mener det er overskuligt og den rigtige måde, ja så kan jeg godt se
>at vi har helt forskellig meninger om hvad der er overskuligt og let

Det kan være lidt svært at finde ud af hvad det er du svarer på, når
du topposter. Det kræver at man bladrer ned i indlægget.

Og hvis du svarer på flere forskellige ting i et indlæg, er det vel
også godt at skrive der hvor det hører til, istedet for at skulle
komme med henvisninger?

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Michael Zedeler

Dato : 30-11-05 21:11

Kolle wrote:
> Hvis du siger sludder og vrøvl til at man skal smide sit svar under eller
> mellem et allerede eksisterende indlæg

Hvad er det, der er sludder og vrøvl?

> så prøv lige at følge Ejvins og Jens
> mange indlæg i denne trår og for den sags skyld i andre hvor der bliver ved
> med at skrives en lille linie i bunden af allerede eksisterende indlæg.

Jens og Ejvin har ikke noget at sige. Hvis dit program har et indbygget
filter, kan jeg varmt anbefale at putte dem begge to i det filter.

> Hvis du mener det er overskuligt og den rigtige måde, ja så kan jeg godt se
> at vi har helt forskellig meninger om hvad der er overskuligt og let
> tilgænligt.

Jeg kan ikke se hvad du svarede på. Det er sådan set bevis nok i mine
øjne for at dit system ikke virker.

Pænt farvel igen.

Mvh. Michael.

Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-05 06:39

Søren Mors wrote:

> Nej, det handler om at hvis man ønsker at deltage i et forum, så
> følger man enten de regler som findes, eller man udstiller sin totale
> mangel på respekt for andre mennesker.
>
> Søren Mors

er det så nu du skal have din kiks ?

Fra : JS

Dato : 22-11-05 20:45

"KNT" <knud.thomsensle@tprivat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Det har jeg aldrig udtalt mig om, men jeg gider i hvert fald ikke lave
> brokkeindlæg over at nogen ikke henholder sig til nogen ligegyldige

Du havde da ellers tidligere ikke noget imod at brokke dig over at en række
(eller rettere flere rækker) cyklister ikke overholdt ligegyldige formalia

Fra : KNT

Dato : 23-11-05 19:57

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> (eller rettere flere rækker) cyklister ikke overholdt ligegyldige formalia

Det er vist mere farligt at overtræde reglerne på vejene end det er at
skrive Hejs... i et emnefelt, men det kan åbenbart få nogen op af stolen at
den stakkels skribent ikke skrev et eller andet ord som i bund og grund er
ligeså ligegyldigt.

Knud

Fra : Jesper Laursen

Dato : 26-11-05 00:16

> [...]
at
> den stakkels skribent ikke skrev et eller andet ord som i bund og grund er

Nu gør han det jo altså hver evig eneste gang, at han skriver et indlæg. Han
kunne da i det mindste lytte til andre, hvis han virkelig så gerne vil have
hjælp til noget.