Uklart, hvidt vand - en slags tåge.. hvad ~
Fra : Per Olsen

Dato : 15-11-05 07:41

Hej NG

Min far har et akvarie på 120 liter som har været kørende i ca 1 måned, i
starten - de første 3 uger havde han et invendigt filter (artman) men det
begyndte at larme, så har han efterfølgende fået en spandpumpe, som kørte
fint i ca 2-3 dage, nu er vandet blevet hvidt/tåget, vi har renset alt
matrialet inden vi startede pumpen, inkl de sten der ligger i den har vi
haft oppe to gange, vi opdagede noget mærkeligt da vi den anden dag ville
rense spandpumpen, så var der ved udblæsningespakningerne noget
gennemsigtigt slim? hvad er dette? (hvad kan det slyldes?)

VI fik en muligforklaring ved Pet Hollywood at det kunne skyldes
overfodring, den næger vi at tro på, dels fordi at min far er meget nærig
hvad angår fodder, og så har han for 20 år siden haft de flotteste akvarier,
så han ved hvad han gør

Mvh Per

Fra : Hobi

Dato : 15-11-05 08:44

Jeg er tilbøjelig til, at give dyrehandleren ret....
Det lyder som infusorier....

Har I fodret med agurk eller andre grønsager, kan det meget nemt være fordi
det hat ligget for længe i akvariet....

Mvh
hobi

Fra : Per Olsen

Dato : 15-11-05 09:10

Hej Hobi

Nej han fodre kun sparsomt med røde myg, flagefodder og grønt pille til
sugemalle.
Bare underligt hvis det er det, han fodre faktisk kun hvær anden dag og der
kommer ikke mere i akvariet end han faktisk kun kan nå at lukke lågen så er
det spist.

ps. Jeg kan prøve at se om jeg kan tage et billede af det i morgen

Mvh Per

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-11-05 14:25

Per Olsen wrote:
> Nej han fodre kun sparsomt med røde myg, flagefodder og grønt pille
> til sugemalle.

Det lyder ok, men husk at passe lidt på med de røde myggelarver, da de er
ret fedende - men som tilskud er de ok.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-11-05 14:22

Per Olsen wrote:
> dette? (hvad kan det slyldes?)

Hvis det er nyanlagt, så kan det skyldes, at i ikke har vasket gruset til
bundlaget ordentligt ?