Loopplay...
Fra : Carlsen

Dato : 11-11-05 20:45

Hej NG...

Jeg roder lidt med tween-animationer i flash MX (nystartet), og jeg
spekulerede på om der er en funktion der gør at man kan starte sin flashfilm
igen, inden den er slut. Fx hvis man får en dråbe til at løbe ned af et
vindue, kan man så få dråben til at starte forfra inden den har nået bunden
af vinduet (selvom filmen først starter der)?

mvh
-LC

--
"Nogen har alt,
men det er også alt hvad de har".

Fra : Alx Zak

Dato : 11-11-05 21:05

Hej.

Ja det er muligt med gotoAndPlay(framenr);

Men så stopper den første dråbe, da filmen spoler tilbage.
En løsning på dette er, at du laver en scene, hvor f.eks. glasset er uden
dråbe. Så laver du et filmklip med din dråbe der løber ned i glasset og
gemmer det. Så vender du tilbage til den scenen med glasset og "påklistrer"
dråbe-movieclippet på f.eks. frame 12 og igen på scenne 36. Så har du 2
dråber der løber ned i glasset.

Det fede ville være hvis du brugte glasset og dråberne som baggrund og så
gjorde det vilkårligt hvor mange sekunder der går imellem dråberne starter,
i et givet interval. :)
Men den kan vi tage fat på senere, når du har lavet det andet :)

Hilsen Alex.

Fra : Carlsen

Dato : 13-11-05 13:24

Alx Zak wrote:
> [...]
> glasset og "påklistrer" dråbe-movieclippet på f.eks. frame 12 og igen
> på scenne 36. Så har du 2 dråber der løber ned i glasset.

Jeg prøver...tak.
-LC