[eclipse] Underlig fejlmeddelelse
Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 10-11-05 16:14

Hej.

Jeg får denne underlige fejl, når jeg forsøger at lave en ny JBoss
configuration i debug manageren.
http://thomasdamgaard.dk/tmp/what.png

Jeg har tidligere fået fejlen og fået løst problemet, jeg kan bare ikke
huske, hvordan jeg gjorde.

--
Thomas Damgaard Nielsen
http://thomasdamgaard.dk/

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 10-11-05 16:52

Thomas Damgaard Nielsen <tdn.usenet@gmail.com> writes:

> Jeg har tidligere fået fejlen og fået løst problemet, jeg kan bare
> ikke huske, hvordan jeg gjorde.

Hvad siger .log fejlen er?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 10-11-05 17:32

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Hvad siger .log fejlen er?

Der er ingen log-fil.
Jeg har søgt efter *.log i eclipse-diret. Det gav intet relevant. Kun et
par installationslogs.

Fra : Michael Legart

Dato : 10-11-05 17:37

On 2005-11-10, Thomas Damgaard Nielsen <tdn.usenet@gmail.com> wrote:

> Der er ingen log-fil.
> Jeg har søgt efter *.log i eclipse-diret. Det gav intet relevant. Kun et
> par installationslogs.

Der burde vaere en fil, der hedder .log i .metadata i dit workspace
directory

/Michael

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 10-11-05 17:49

Michael Legart wrote:
> Der burde vaere en fil, der hedder .log i .metadata i dit workspace
> directory

Ahh! Der var den. Tak for det.
Jeg tænkte ikke lige på at kigge i mit workspace-dir.

Den skriver:

!ENTRY org.eclipse.jface 4 2 2005-11-10 17:44:44.359
!MESSAGE Problems occurred when invoking code from plug-in:
"org.eclipse.jface".
!STACK 0
java.lang.NoSuchMethodError:
org.eclipse.jdt.internal.debug.ui.launcher.LauncherMessages.getString(Ljava/lang/String;)Ljava/lang/String;
   at
org.jboss.ide.eclipse.launcher.ui.configuration.ServerLaunchArgumentsTab.createControl(ServerLaunchArgumentsTab.java:86)
   at
org.eclipse.debug.internal.ui.launchConfigurations.LaunchConfigurationTabGroupViewer.showTabsFor(LaunchConfigurationTabGroupViewer.java:720)
[resten af strack trace er klippet væk (7kb)]

Den fulde logfil kan læses her:
http://thomasdamgaard.dk/tmp/dotlog.txt

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 10-11-05 18:32

Thomas Damgaard Nielsen <tdn.usenet@gmail.com> writes:

> java.lang.NoSuchMethodError:
> org.eclipse.jdt.internal.debug.ui.launcher.LauncherMessages.getString(Ljava/lang/String;)Ljava/lang/String;

Din Eclipse version er svjks ude af sync med din JBoss-IDE.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 10-11-05 21:06

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:
> Din Eclipse version er svjks ude af sync med din JBoss-IDE.

Hmm... Jeg har hentet den nyeste version af Eclipse og ditto JBoss IDE.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 10-11-05 21:13

Thomas Damgaard Nielsen <tdn.usenet@gmail.com> writes:

> Hmm... Jeg har hentet den nyeste version af Eclipse og ditto JBoss IDE.

Men _passer_ de sammen?

Brug Update manageren istedet for manuelt at unzippe pakker.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 10-11-05 21:20

> Men _passer_ de sammen?

Det gør de åbenbart ikke.

> Brug Update manageren istedet for manuelt at unzippe pakker.

Jeg var ikke klar over, at JBoss Eclipse IDE kunne installeres via
update-manageren.
Har du et link til info om dette, eller evt. bare url'en til JBoss IDE
for update manageren?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 10-11-05 21:26

Thomas Damgaard Nielsen <tdn.usenet@gmail.com> writes:

> Har du et link til info om dette, eller evt. bare url'en til JBoss IDE
> for update manageren?

Fra download siden henvises der til installationsvejledningen. Den
relevante sektion er:

http://docs.jboss.com/jbosside/install/build/en/html/installation.html

Bemærk at jeg ikke selv bruger JBossIDE og derfor ikke har afprøvet
dette i praksis.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 11-11-05 14:33

Thorbjoern Ravn Andersen skrev:
> Fra download siden henvises der til installationsvejledningen. Den
> relevante sektion er:
>
> http://docs.jboss.com/jbosside/install/build/en/html/installation.html

Ok. Tak for det.

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 10-11-05 17:37

Thomas Damgaard Nielsen wrote:
> Jeg får denne underlige fejl, når jeg forsøger at lave en ny JBoss
> configuration i debug manageren.
> http://thomasdamgaard.dk/tmp/what.png

Jeg vil lige tilføje, at Eclipse er version 3.1 og JBoss er version
4.0.3SP1.