Check / opret sti(mapper)
Fra : Ib Meineche

Dato : 09-11-05 12:32

Er det muligt af få VB til at checke, om en given sti er oprettet på
PC'en der afvikler programmet - eksempelvis: "c:\VBA\Convert" -- og
hvis ikke den findes oprette disse mapper?

Hilsen

Ib Meineche

Fra : Jan

Dato : 09-11-05 12:56

If Dir("c:\minbibl", vbDirectory) = vbNullString Then
MkDir "c\minbibl"
End If

m.v.h.
Jan

Fra : Ib Meineche

Dato : 09-11-05 13:17

Hej Jan!

Jeg får en fejl på MkDir linien -- og jo jeg har husket at skrive:
MkDir "c:\minbibl"

Hvor er det at kæden hopper af??

Fra : Jan

Dato : 09-11-05 15:05

Hej

Private Sub Command1_Click()
If Dir("c:\minbibl", vbDirectory) = vbNullString Then
MkDir "c:\minbibl"
End If
End Sub

Har lige testet ovenstående kode og den kører fejlfri her (VB 6.0)

Fra : Ib Meineche

Dato : 09-11-05 15:35

Hej Jan!

Det virker nu!!

Jeg kan selvfølgelig kun oprette et bibliotek af gangen - da jeg
rettede koden, således MkDir blev lavede over to gange virkede det!

Tak for hjælpen!

Hilsen

Ib Meineche