MDIChild og metoder
Fra : Kristian Kjærgaard

Dato : 03-11-05 17:27

I følge en artikel på delphi.about.com
(http://delphi.about.com/od/objectpascalide/l/aa050200a.htm), så skal
alle child-relaterede metoder gemmes i child'et:

"Note: you should always place programming code specific to the child
form in the child's unit. Therefore, the LoadPicture procedure is
declared in the uChild.unit (that is: the code is in the child form's
unit)."

Men hvorfor skal det det?

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 04-11-05 15:58

Kristian Kjærgaard wrote:

> [...]
> form in the child's unit. Therefore, the LoadPicture procedure is
> declared in the uChild.unit (that is: the code is in the child form's

Der SKAL de vel hellerikke.... men man kunne jo ogsaa spørge : Hvorfor
ikke ????

/F

Fra : Kristian Kjærgaard

Dato : 07-11-05 20:48

Finn Bindeballe skrev:
> Der SKAL de vel hellerikke.... men man kunne jo ogsaa spørge : Hvorfor
> ikke ????

.... hvorfor ikke?

Fra : Tiscali

Dato : 23-12-05 13:16

Hhhmm, her er ingen rigtig og forkert. Jeg gør det samme. Kun fordi jeg
synes at det er smuk kode. Det er ren og skær religion...

Dog har jeg ved et større projekt jeg engang deltog i udviklet en TFrame med
en indtastningslinie og en knap. Indtastningslinien skulle indholde et
filnavn og knappen skulle åbne 'Åbn-fil' dialogen. Fordi, denne
funktionalitet skulle bruges mange gange, valgte jeg at standardisere
funktionaliteten.

/Brian