Obligationer eller ?!
Fra : Claus

Dato : 06-11-05 18:53

Hej gruppe!

Hvis man står med ca. 100000 kr. der skal stoppes i et eller andet
fornuftigt der ikke kræver megen "overvågning" og stadig giver et fornuftigt
afkast, hvad kan så anbefales af folk der ved mere end mig?!

Jeg har tidligere haft god erfaring med 2,00% Danmarks Skibskreditfond Ink
2007, men er dette stadig et godt valg ?!

Betragter investeringsperioden som ca. 3-4 år og foretrækker en lille
risiko.

Al hjælp er kærkommen da jeg stoler mere på jer end bankrådgiveres partiske
råd :')

Tak og mvh,

Claus

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-11-05 20:19

Den 06-11-05 18.52 skrev Claus følgende:

> Betragter investeringsperioden som ca. 3-4 år og foretrækker en lille
> risiko.

Høj sikkerhed:
Enten statsobligationer der udløber, når du skal bruge pengene, eller
indsat på en almindelig bankkonto. Du kan få 2,25% i rente uden binding
hos Sparekassen Vestsalling.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at vælge sikre adgangskoder som er nemme at huske.

Fra : Anders

Dato : 27-11-05 16:52

> Al hjælp er kærkommen da jeg stoler mere på jer end bankrådgiveres
> partiske råd :')

Hej Claus,

Hvad blev resultatet?

Er i samme situation

Anders

Fra : Peter H

Dato : 27-11-05 20:40

> Hej Claus,
>
> Hvad blev resultatet?
>
> Er i samme situation
>
> Anders

Hvis risikoprofilen er så lav, så at intet må gå galt i de næste par år, så
støtter jeg sparekasseforeslaget. Så er vi 2 der mener det.

Peter H

Fra : Claus

Dato : 28-11-05 20:59

> Hej Claus,
>
> Hvad blev resultatet?
>
> Er i samme situation
>
> Anders

Hej igen - og ikke mindst tusinde tak til Kim for det fine råd.

Det gik sådan at jeg endnu ikke har gjort noget endeligt - jeg kontaktede
Sparekassen Vestsalling, og det er muligt at få en konto hos dem, men de har
et ufravigeligt krav om årligt gebyr for homebanking, der i første omgang
fik mig kortvarigt til at tøve. Jeg skal have undersøgt om det vil være mere
givtigt at investere i nogle obligationer, men vil meget gerne høre andre
forslag end Sparekassen Vestsalling.

Anders, hvis du finder ud af noget hører jeg gerne om det

Tak for al hjælp,

Claus

Fra : Leonard

Dato : 28-11-05 21:58

"Claus" <clausFJERN@fjern.dk> wrote:

>men de har
>et ufravigeligt krav om årligt gebyr for homebanking, der i første omgang
>fik mig kortvarigt til at tøve.

100.000 kr til 2,25% i rente - 50 kr i gebyr = 2,2% i rente.
--
Leonard

Jeg ved ikke meget om økonomi,
jeg har bare brugt rigtig mange penge i tidens løb

Fra : Anders

Dato : 03-12-05 23:11

> Anders, hvis du finder ud af noget hører jeg gerne om det

Hej Claus,

Jeg har en konto i sparekassen vestsalling. Jeg har fravalgt muligheden for
en www-bank og valgt en "gammeldags" telefonbank = er gratis.

Jeg har købt for omkrint TDKK 100 i 2,00% Danmarks Skibskreditfond Ink 2006
til kurs 99,30. Forrentningen efterskat er her bedre end sparekassens 2,25,
da der er en skattefri kursgevinst. Helt nøjagtigt 1,97% mod 1,55% i banken
efter skat og et handelsgebyr til skandiabanken for at købe obligationerne.

Ikke den store forskel, men da pengene alligevel skal stå i et års tid
indtil den gamle bil skal skiftes, så .....

Hvad blev din beslutning?

Anders