Timer - (newbie)Kan ikke få den til at vir~
Fra : Rex

Dato : 05-11-05 23:19

Har et I/O kort på USB porten.
Kan aktivere en af de digitale udgange på kortet ved at skrive:
wirtealldigital n
(n=nummeret på outputtet)

Nu ville jeg gerne have denne udgang til at afgive en frekvens (altså
switche On/Off 10 gange i sekundet)
hvordan får jeg den til det?

Har prøvet ihærdigt med en timer, men kan ikke få det til at virke rigtig.

Håber på lidt hjælp.

Jan

Fra : Brian Østergård

Dato : 06-11-05 00:46

"Rex" <janS.L.E.T@rexcom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan får jeg den til det?
>
> Har prøvet ihærdigt med en timer, men kan ikke få det til at virke rigtig.

Hej

Du kan gøre noget ala dette

Dim counter1 as integer
counter1 = 0

Private Sub Timer1_Timer()
Timer1.Interval = 100

If counter1 = 0 Then
'tænder udgangen
writealldigital n
counter1 = 1
Else
'slukker udgangen
writealldigital n
Counter = 0
End if

Der er sikkert en meget smartere måde at gøre det på men dette er da et bud

Jeg mangler for øvrigt sådan et I/O-kort er det noget du har et link til
hvor det kan købes ?

Brian :ø)

Fra : Ingelsen

Dato : 07-11-05 10:45

"Brian Østergård" <mantabrian@REMOVEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Private Sub Timer1_Timer()
> Timer1.Interval = 100
>
> If counter1 = 0 Then
> 'tænder udgangen
> writealldigital n
> counter1 = 1
> Else
> 'slukker udgangen
> writealldigital n
> Counter = 0
> End if
>
> Der er sikkert en meget smartere måde at gøre det på men dette er da et
> bud
>
> Jeg mangler for øvrigt sådan et I/O-kort er det noget du har et link til

Det kort jeg har købt er et K8055 fra vellemann..

Kan købes her: www.brinck.dk

Fra : Brian Østergård

Dato : 08-11-05 19:45

> Det kort jeg har købt er et K8055 fra vellemann..
>
> Kan købes her: www.brinck.dk

Hej

Ok. Den Welleman har jeg luret lidt på, jeg har netop bestilt
http://www.usbmicro.com/products.html som jeg tror passer bedre til mit
behov.

Brian :ø)