GPS koordinater til ADT 3.3
Fra : Mureren

Dato : 04-11-05 15:25

Hejsa...

Jeg har en del gps-koordinater på et måleblad som jeg gerne vil have tegnet
ind i Architectural Desktop 3.3.

Hvert koordinat har data for X og Y, der ser således ud:
Koordinat nr. 200: Y=195673.17 X=257520.73
Koordinat nr. 201: Y=195648.84 X=257500.56

Punkterne skal bare forbindes med en lige linje...(så bliver det nemlig en
skellinje på min grund

Hvordan gøres det nemmest/hurtigst?

Mvh.
Mureren

Fra : Mureren

Dato : 05-11-05 10:18

> Hvert koordinat har data for X og Y, der ser således ud:
> Koordinat nr. 200: Y=195673.17 X=257520.73
> Koordinat nr. 201: Y=195648.84 X=257500.56

Jeg kan da lige tilføje at den nævnte linie skal blive 31,61 meter lang.

Mvh.
Mureren
(der har prøvet lidt med sinus og cosinusrelationerne, men ikke kan få det
til at stemme .....og iøvrigt er det _meget_ langsommeligt!)

Fra : Irene Elowsson

Dato : 07-11-05 13:02

Få fat i en editor som kan formatere kollone vis f.eks. UltrEdit

Søg og erstat X med ,
Fjern det overflødige så filen ser således ud

195673.17,257520.73
195648.84,257500.56

Tilføj i toppen

Line

195673.17,257520.73
195648.84,257500.56

Vær opmærksom på at der ikke er blanktegn i linjerne (kan fjernes med
UltraEdit)

Gem filen som en ren tekstfil (Nodepad)

Rename den til HvadDuVil.scr

Start Acad vælg Tools -> Run Script

Find din fil og åbne den

Inden du har blinket med øjet er dine streger tegnet (2 blink hvis der er
mange streger)

Med venlig hilsen / Best regards
Edwin Elowsson
Giben Scandinavia as

---
Edwin Elowsson, 56°00' North, 8°49' East, http://www.elowsson.dk

'Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built
the Ark.
A large group of professionals built the Titanic.'

Fra : Mureren

Dato : 07-11-05 15:06

> [...]
>
> Find din fil og åbne den
>
> Inden du har blinket med øjet er dine streger tegnet (2 blink hvis der er

Tusind tak for det, det gik som en leg
(jeg tastede bare koordinaterne direkte ind i notepad fra mit måleblad,
brugte ikke ultraedit)

Mvh.
Mureren

Fra : Irene Elowsson