GUI spørgsmål
Fra : Janus

Dato : 03-11-05 11:31

Hej NG!

Jeg ønsker at dele et JPanel op i 3 elementer. Fordelingen skal være som
et omvendt T:

2 dele, delt horisontalt.

Toppen deles vertikalt i 2 lige brede komponenter, hvis fælles højde er
bestemt af de tilføjede komponenters akkumulerede højde, evt bare et nyt
JPanels højde (hvor jeg så lægger JLabels, JTextFields osv).

Bunden optager resten af pladsen.

Skal jeg bruge JSplitPane, eller er der en "pænere" måde at gøre det på?
Synes nu, det ville være bedst med en LayoutManager, da størrelsen af de
3 elementer udelukkende skal styres af vinduets reelle størrelse.

Med venlig hilsen Janus

Fra : Janus

Dato : 03-11-05 11:39

Janus wrote:
> [...]
> Synes nu, det ville være bedst med en LayoutManager, da størrelsen af de
> 3 elementer udelukkende skal styres af vinduets reelle størrelse.

Ca 8 sekunder senere kommer jeg i tanker om, at man jo kunne prøve med
BorderLayoutManger, smide et GridLayout i PAGE_START og bruge denne
komponent sammen med CENTER.

Idiot, Janus.

Nå, men hvis der skulle være nogen, der har en bedre idé, er I meget
velkomne :)

Hej fra Janus