Jpeg til DXF - streg tg 2d
Fra : \"LASER\"

Dato : 31-10-05 15:06

Jeg ved ikke om i kan hjælpe mig !!

Men jeg skal lave et Logo (liverpool) ud fra et billed ( som jeg fandt på
internettet )
Som så derefter skal skæres på vores laser skære

Jeg vil derfor lige høre jer om i ved hvordan man laver streg tegning ud
fra
sådan et billed ??
Mon det er scanner og et nyt program man skal have fat i ??

Kunne jo også være nyttig hvis der kom en kunde med et specielt emne under
armen (uden fil eller tg ) At man kunne smidde det op i en scanner eller
ligende.

Henrik Olesen
henning sands maskinfabrik
laser@henningsand.dk

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 31-10-05 16:08

Hi

Normalt er det vel sådan, at laser skæreren har sit eget lille CAD
program hvor du kan tegne med simple entities og få laseren til at
følge de streger du har tegnet. Oftest er der også import muligheder
som oftest i DXf format hvor post processoren så frasorterer de
entities og DXf koder der ikke er tilrådighed i maskinen.
For at få noget grafik oversat til vectorer som maskinen kan forstå,
skal du lede efter et program der evner at omsætte raster til vector
--- du kan umiddelbart starte Google og søge på "Raster to Vector" og
så finde en gratis demo som altså blot skal kunne håndtere det
import format som maskinen vil godtage, oftest DXF.

Fra : TH

Dato : 31-10-05 17:36

sådan en scanner har jeg fået scannet nogle bogstaver ind med og fået skåret
dem ud med en laser bagefter.

Fra : Leif

Dato : 31-10-05 18:14

""LASER"" <FJERNlaser@henningsand.dk> wrote in message
> [...]
> armen (uden fil eller tg ) At man kunne smidde det op i en scanner eller

Hej Henrik

Her er svaret på alle dine ønsker: http://www.algolab.com/downloads.htm

Jeg kan ikke lige huske om der er noget med at du - i testversionen - kun
kan vektorisere den midterste del af
dit emne. Men så laver du bare en firkant rundt om langt væk fra dit emne
til at alt kommer med...........

Mvh, Leif Pedersen, Siemens WindPower

Fra : cykellapper

Dato : 01-11-05 22:11

http://www.rastervect.com/

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)

Fra : cncdebat.dk

Dato : 08-11-05 08:13

"\"LASER\"" skrev d. 31-10-05 15:06 dette indlæg :
> [...]

> henning sands maskinfabrik
> laser@henningsand.dk

> Den har indtil videre sparet mig for at få 169 spam-mails.

Du kan også bruge en "Digitizer" - Her kan du følge konturerne af emnet
hele vejen rundt mens du overfører punkterne til dit CAD-program - og du
har din tegnig Du kan både få den som en "arm" og den billige
"plademodel" - med armen kan du også få højder med

Denne løsning er klart at foretrække fremfor scannede emner (undtaget
3D-videoscanning) hvis det skal bruges til kundeemner - altså
kommercielt

med venlig hilsen
Lisbeth Brahe
Østjydsk CAD-CAM A/S

http://www.kandu.dk/

Fra : \"LASER\"

Dato : 10-11-05 09:54

an man så finde flere oplysninger og pris på en "Digitizer"
??

Fra : cncdebat.dk

Dato : 12-11-05 11:35

"\"LASER\"" skrev d. 10-11-05 09:54 dette indlæg :
> an man så finde flere oplysninger og pris på en "Digitizer"
> ??

Der er nok flere der sælger dem... men du kan jo kigge på WWW.OJCC.DK -
der er "Microscribe Digitizer" beskrevet. Priserne på disse arme starter
omkring 30T+M så det er til proff. brug. Den flade plademodel jeg
omtalte er noget billigere, men jeg ved ikke lige hvem der forhandler
dem
- man kan jog også finde frem til en som har sådan en, og få det lavet
som lønarbejde... hvis man ikke har så meget at bruge den til ville det
måske være den bedste løsning - det er stadigvæk billigere en hvis man
skal sidde med et stykke ternet papir og derefter overføre punkterne
manuelt til skærmen...

http://www.kandu.dk/

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 18-11-05 16:03

Hi

Jeg ved ikke om diskutionen her er færdig, men jeg synes det er at
skyde en smule over målet med en 3D digitizer --- en alm tegneplade
eller en billig A3 digitizer kan findes ny for under en tusse og, hvad
er der egentlig ivejen med at tage et stykke grafik ind i et CAD
program ,zoome til max størrelse og tegne en Polyline på skærmen
langs det billede der så er på skærmen ??? --- Det er da billigere
end at købe en digitizer.