Kom så !!
Fra : Michael Nielsen

Dato : 17-10-05 17:22

Hvem ligger inde med en god opskrift til 12 sultne jægere, retten skal kunne
laves dagen i forvejen og fylde godt (må gerne være nem at gå til)
Den skal bruges på lørdag.....

Michael

Fra : Tom Knudsen

Dato : 17-10-05 21:23

"Michael Nielsen" <m.oestergaardSPAM@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunne
> laves dagen i forvejen og fylde godt (må gerne være nem at gå til)

Bacon, vildt (fasan, hare, kanin eller lign.), løg, gulerødder, et par
enebær og hvad du ellers synes er godt brunes af i en gryde og lades simre
med lidt rødvin eller hvad du har. Fyld op med masser af fløde og smag til
med salt, peber, boullion m.v. til sidst. Server med ris, kartoffelmos eller
"pearl barley" til.

Det kan laves og så bare varmes på dagen + koge risene/mosen/byggen. Ca 30
min. Du skal bare have et bål og nogle store gryder.

Mvh Tom

Fra : Kito

Dato : 18-10-05 06:24

> [...]
> kunne
> laves dagen i forvejen og fylde godt (må gerne være nem at gå til)

Så vil jeg helt klart lave skipperlabskovs som er en rigtig herreret, Den er
nem at lave og skal bare varmes op. >
Skær noget oksekød ud i fine strimler og lad det koge med løg og krydderier,
indtil det er findelt. Derefter koger du kartofler til mos og hælder kødet
sammen hvorefter det serveres med hakket persille og en klat smør på toppen.

med venlig hilsen
Poul

Fra : PJ

Dato : 18-10-05 11:05

Gule ærter med fed flæsk - Pandekager og solbærsyltetøj.

Hvad andet laver man til rigtige jægere - ja nemlig ja!

PJ

Fra : DR.TooFast

Dato : 19-10-05 15:43

HØRT.!!!!!!!!!

JR

Fra : Kito

Dato : 19-10-05 17:54

"PJ" <pj29999@msn.com> skrev i en meddelelse

> Gule ærter med fed flæsk - Pandekager og solbærsyltetøj.
>
> Hvad andet laver man til rigtige jægere - ja nemlig ja!
>

> PJ
Helt enig, men først til vinter>

vh
Poul

Fra : Peder Porse

Dato : 20-10-05 15:53

Kito wrote:
> "PJ" <pj29999@msn.com> skrev i en meddelelse

> Helt enig, men først til vinter>
>
> vh
> Poul

Enig!!
pp

Fra : Kent Hald

Dato : 20-10-05 16:56

Hej,

Jeg kan kun tilslutte mig de gule ærter,
men hvorfor først til vinter.?
De smager da godt hele året.
Vi har ofte brugt det til premieren 1. okt.

Venlig hilsen,
KH

Fra : Peder Porse

Dato : 20-10-05 19:57

Kent Hald wrote:
> Hej,
>
> Jeg kan kun tilslutte mig de gule ærter,
> men hvorfor først til vinter.?
> De smager da godt hele året.
> Vi har ofte brugt det til premieren 1. okt.
>
> Venlig hilsen,
> KH
>

> Fedt flæsk og pølse. det er gost på jagten, men...det er vintermad....*SS*
Og så er variation i jagtlig som i andre af livets store situationer nu
en god ting.
Men jeg mener nu ikke skipperlabskovs er kogt kød med kartoffelmos.
Lægger nok et par opskrifter ind i morgen....
pp

Fra : Peder Porse

Dato : 20-10-05 15:51

Michael Nielsen wrote:
> Hvem ligger inde med en god opskrift til 12 sultne jægere, retten skal kunne
> laves dagen i forvejen og fylde godt (må gerne være nem at gå til)
> Den skal bruges på lørdag.....
>

> Michael

Skipperlabskovs! Var det noget!
pp