Hjælp til udfyldning af ansøgning til våbe~
Fra : bytoften@gmail.com

Dato : 08-10-05 10:05

Hej.
Jeg har lige købt en salonriffel cal. 22lr med 5 skuds magasin, og
skal nu have udfyldt en ansøgning
til våbentilladelse. Jeg har hentet ansøgningsskema på www.
politi.dk
Der er nogle rubrikker hvor jeg ikke er helt sikker på hvad der menes.

Hvad skal jeg skrive i den rubrik hvor der står ladesystem ?
-------------------------------------------------patronantal ?(er det
5)

Rubrik under at købe ammunition.

Antal? Hvad er "normalt" hvis man vil bruge den til skydetræning

Art ?

Fabrikat (det kan vel være mange forskellige)

Mvh og på forhånd tak for hjælpen
en nybegynder.
Hans

Fra : Moose

Dato : 08-10-05 11:50

bytoften@gmail.com wrote:
> [...]
>
> Art ?
>
> Fabrikat (det kan vel være mange forskellige)

Ladesystem: kan være meget forskelligt, hvis det er en repetér-riffel,
skriver du repetér, hvis den er halvautomatisk, skriver du halvauto.

Patronantal, er det antal patroner der kan være i magasinet, der skriver
du som du selv foreslår, bare 5.

antal ammunition, på alle mine tilladelser, står der at jeg må købe og
besidde op til 500stk. patroner til mine våben, men ingen våbenhandler
har endnu skrevet noget på min tilladelse, og har da betydeligt meget
mere end det.

Art, skriver ud bare salonriffel.

Model/fabrikat, skriver du Fabrikat og model, er det f.eks. en browning
bl-22, så skriver du det.

Hvis du er i tvivl, så kontakt dit lokale politi, de skulle meget gerne
kunne være behjælpelige med udfyldningen af ansøgningen.

Mvh. Morten.

Fra : Kent Hald

Dato : 08-10-05 12:06

Hej Hans,

De forskellige politikredse ser ikke lige stramt på det.

Men ladesystem er jo "repeter", da jeg går ud fra,
den ikke er halvautomatisk med et 5-skuds magasin.
og patronantallet er jo 5 stk.

Det er meget almindeligt med 2000 stk ammo måske mere.
Jeg har selv noteret 2000 de sidste mange år , og har
aldrig brugt flere. Det tror jeg sagtens man kan få, hvis det er
nødvendigt.

Art = salonriffel

Fabrikat: Våbnets fabrikat Anschütz , Voere , Remington eller andet,
det må stå på riflen.

Håber det hjælper.

Hilsen KH

Fra : bytoften@gmail.com

Dato : 09-10-05 14:27

Hej
Mange tak for jeres svar, de er til stor hjælp.
Jeg afleverer ansøgningen imorgen.
Mvh og forsat god weekend.
Hans

Fra : bytoften@gmail.com