Fasanplukning
Fra : Buhl

Dato : 04-10-05 18:10

Nu har jeg lige været igang et par timer med at ordne nogle fasaner fra i
søndags, og jeg syntes sq de er noget mere bøvlede at plukke end f.eks. duer
og agerhøns - er der nogen der har et tip eller to til at lette plukningen
af sådan nogle - altså udover at flå dem !

Mvh.
Buhl

Fra : Moose

Dato : 05-10-05 09:54

Buhl wrote:
> [...]
> og agerhøns - er der nogen der har et tip eller to til at lette plukningen
> af sådan nogle - altså udover at flå dem !

Det var måske en fordel at plukke dem med det samme, i stedet for at
vente 2-3 dage, plejer da altid at plukke dem samme dag de er skudt,
kunne da forestille mig at det ikke bliver lettere når man venter.

Synes forøvrig ikke der er noget videre besvær med at plukke dem.

Mvh. Morten.

Fra : JK

Dato : 05-10-05 11:17

On Tue, 4 Oct 2005 19:10:15 +0200, "Buhl"
<buhlspostkasseREMOVE@hotmail.com> wrote:

> [...]
>og agerhøns - er der nogen der har et tip eller to til at lette plukningen
>af sådan nogle - altså udover at flå dem !

Altså, med risiko for at få en på frakken: der er en snydemetode, der
udnytter brystet kun:

- man lægger fasanen på ryggen på gulvet med halsen imod dig
- breder vingerne ud til siden og du træder op på vingerne med dine
sko, så tæt på kroppen som muligt
- så tager du fat i benene og trækker til henimod hovedet

Så skulle brystmusklerne være lige til at fjerne og putte i en pose.

Så kan du selv regne resten ud.

Jeg vil tro, at metoden stammer fra havjagt, hvor der vitterlig ikke
er andet, der er til at spise.

mvh

John

Fra : Knut

Dato : 03-11-05 16:03

"JK" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i melding

> [...]
>
> Så kan du selv regne resten ud.
>
> Jeg vil tro, at metoden stammer fra havjagt, hvor der vitterlig ikke

Helt riktig....

Legg fuglen på ryggen...flå av skinn...skjær ut brystfile og lår....kok
kraft på resten

PS! Hjerte og lever er fint i saus...

Knut