Husquarna riffel
Fra : j thomsen

Dato : 27-09-05 21:53

Hej
Er der nogen, der ved hvor man kan læse om Husquarna riffel.
Jeg er ved at købe en, og kunne godt tænke mig at vide mere om mærket.

Hilsen Jesper

Fra : Nielsen

Dato : 29-09-05 20:07

Hej Thomsen

Når du skal købe en Husquarna riffel ville jeg sikre mig at det er deres
gode model , de lavede i samarbejde med Carl Gustav en model der hed model
1900 , den gik for husquarna's vedkommende ud af produktion i 1973 , men er
senere blevet lavet i en ny model 2000 ...det gode ved dennne model 1900 er
låsen , alle svenskere og nordmænd er tossede med disse rifler ,,,Antoni
soli og viking 1900 og mange andre har lavet kopier at denne riffel samt
låsen men den er aldrig blevet lavet så godt som den blev i sin tid på
husquarna's fabrikker....men derudover er der mange mange rifler af dette
mærke med en simpel mauser 98 lås , god og solid men den når ikke den anden
til sokkeholderne....

mvh...claus