enhedscirklen og java problem
Fra : Simon[2700]

Dato : 24-10-05 12:41

Hej,

jeg arbejder på et projekt hvor jeg skal bruge x,y koordinater på
enhedscirklen
for at kunne tegne en baggrund som en firkant fra origo til koordinatet, men
jeg har
lidt problemer med at regne koordinaterne ud i java.

Det jeg har af oplysninger i forvejen er vinklen, og udfra denne burde man
jo kunne
regne koordinaterne ud.

normalt hedder det så x,y= cox(vinkel),sin(vinkel)

men de tal jeg får ud er absolut ikke dem jeg skulle bruge,
her prøvet math.toDegrees og math.toRadians for at se om det konverterede
tallene korrekt, uden held.

Håber i kan hjælpe.
mvh Simon

Fra : Simon[2700]

Dato : 24-10-05 12:51

der kom lige en klogere mand forbi og løste det for mig, tak alligevel :)
(skulle huske at vinklen skulle angives i radianer)
-Simon

Fra : Janus

Dato : 24-10-05 15:06

Simon[2700] wrote:
> der kom lige en klogere mand forbi og løste det for mig, tak alligevel :)
> (skulle huske at vinklen skulle angives i radianer)
> -Simon

He, ellers kunne du nok ha' fundet i API'et.

/janus

--

Kids, try this at home: http://www.legendsrpg.net/index.php?refid=799

Fra : Janus

Dato : 24-10-05 15:11

Janus wrote:

> He, ellers kunne du nok ha' fundet i API'et.
>
> /janus

prøver lige igen:

Eller kunne du nok ha' fundet svaret i API'et.

--

Kids, try this at home: http://www.legendsrpg.net/index.php?refid=799

Fra : Simon [2700]

Dato : 25-10-05 06:30

> Eller kunne du nok ha' fundet svaret i API'et.

der kigger jeg nu først :)
synes ikke det hjalp...
-Simon

Fra : Janus

Dato : 25-10-05 16:04

Simon [2700] wrote:

> der kigger jeg nu først :)
> synes ikke det hjalp...
> -Simon

Hvis du eksempelvis tager cosinus's forklaring, står der (java.lang.Math):

cos

public static double cos(double a)

Returns the trigonometric cosine of an angle. Special cases:

* If the argument is NaN or an infinity, then the result is NaN.

A result must be within 1 ulp of the correctly rounded result.
Results must be semi-monotonic.

Parameters:
a - an angle, in radians.
Returns:
the cosine of the argument.

Synes nu, det fremgår ret tydeligt, at det er radianer, der er
parameteren :)

Hej fra Janus

--

Kids, try this at home: http://www.legendsrpg.net/index.php?refid=799