Reverse engineer
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 12-10-05 12:03

Vi har behov for at kunne gå fra en .class-fil til den oprindelige Java-
kode, da _nogen_ [0] har smidt kildekoden væk. Hvilke gratis værktøjer
findes der til det?

[0] "#¤"#¤%#!#"!"

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Findes din kiosk på nettet? Se http://ekiosk.dk

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 12-10-05 12:37

Jesper Stocholm <j@stocholm.invalid> writes:

> Vi har behov for at kunne gå fra en .class-fil til den oprindelige Java-
> kode, da _nogen_ [0] har smidt kildekoden væk. Hvilke gratis værktøjer
> findes der til det?

Led efter "jad".
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 12-10-05 12:46

Jesper Stocholm wrote:
> Vi har behov for at kunne gå fra en .class-fil til den oprindelige Java-
> kode, da _nogen_ [0] har smidt kildekoden væk. Hvilke gratis værktøjer
> findes der til det?

Command line værktøj kaldet JAD.

Plus diverse GUI tools som bruger JAD bl.a.
DJ Java Decompiler.

http://www.kpdus.com/jad.html
http://members.fortunecity.com/neshkov/dj.html

(jeg kan *ikke* lide DJ's nye registrering)

Men der er masser af andre, se:
http://www.program-transformation.org/Transform/JavaDecompilers

Arne

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 12-10-05 13:07

Arne Vajhøj <arne@vajhoej.dk> wrote in news:434cf77f$0$90394
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Command line værktøj kaldet JAD.
>
> Men der er masser af andre, se:
> http://www.program-transformation.org/Transform/JavaDecompilers

Lækkert ... mange tak til jer begge.

Fra : Thrane

Dato : 13-10-05 17:28

Jesper Stocholm wrote:
> Vi har behov for at kunne gå fra en .class-fil til den oprindelige Java-
> kode, da _nogen_ [0] har smidt kildekoden væk. Hvilke gratis værktøjer
> findes der til det?
>
> [0] "#¤"#¤%#!#"!"

Nu har du fået navnet på et par almindelige decompilere, men det er jo
også god humor at se på lidt java assembler kode. Desuden kan det være
ret praktisk.

D-java, skrevet af Shawn Silverman (til java 1.4) er et praktisk stykke
værktøj som sammen med en jasmin compiler kan være ret effektivt

du kan jo evt kigge på noget af det her.

* D-Java: http://mrl.nyu.edu/~meyer/jvm/djava/
* Jasmin: http://jasmin.sourceforge.net
* Jad: http://kpdus.tripod.com/jad.html

- How to do a round-trip:

* Java -> class: javac myApp.java - outputs myApp.class.
* class -> Jasmin: d-java -o jasmin myApp.class >
myApp.jasmin -             outputs myApp.jasmin.
* Jasmin -> class: java -jar jasmin.jar myApp.jasmin -
overwrites             myApp.class!
* class -> Java: jad myApp.class - outputs myApp.jad (Java source).

- Thrane

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 15-10-05 11:13

On Torsdag 13 oktober 2005 18:28, Thrane wrote:
> Nu har du fået navnet på et par almindelige decompilere, men det er jo
> også god humor at se på lidt java assembler kode. Desuden kan det være
> ret praktisk.

Vi kan godt blive enige om at det er god humor, men hvornår kan det være ret
praktisk?

--
Jonas Kongslund

Fra : Thrane

Dato : 15-10-05 13:31

Jonas Kongslund wrote:

> Vi kan godt blive enige om at det er god humor, men hvornår kan det være ret
> praktisk?

Hvis man skulle få lyst til at lave en compiler .. det kan jo ske

- Thrane