Attach detach
Fra : Peter Jespersen

Dato : 26-10-05 19:44

Hello

Findes der en metode eller et værktøj således at man kan attache en
detached process/program - lidt ligesom screen i GNU/Linux ?

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Eagles may fly, but weasles don't get sucked into jet engines !

Fra : Knud

Dato : 26-10-05 19:53

Peter Jespersen wrote:
> [...]
> flywheel@illogical.dk
> http://www.illogical.dk
> Eagles may fly, but weasles don't get sucked into jet engines !

Det er lidt svært at sige når man ikke *nix kyndig...
Men hvad med START eller DETACH evt. RUN

Knud

Fra : Peter Jespersen

Dato : 26-10-05 23:37

On Wed, 26 Oct 2005 20:53:09 +0200, Knud wrote:

Det jeg efterlyser er en metode til skift fra detach til attach mode og
omvendt, mens programmet kører.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Give them 2.54 cm and they'll want 1.61 km!!

Fra : Harald Eilertsen

Dato : 27-10-05 12:09

Peter Jespersen wrote:

> Findes der en metode eller et værktøj således at man kan attache en
> detached process/program - lidt ligesom screen i GNU/Linux ?

Nei...

Det er nok litt annerledes. En "detached" prosess i OS/2 har ingen
kobling til en terminal for å bruke Unix sjargongen. Altså mer
sammenlignbar med en daemon i Unix-verdenen. Screen veksler bare mellom
forskjellige virtuelle terminaler, og altså programmer som kjøres
normalt med koblinger til disse virtuelle terminalene.

Take Care!
Harald!

Fra : Peter Jespersen

Dato : 29-10-05 03:06

On Thu, 27 Oct 2005 13:09:14 +0200, Harald Eilertsen wrote:

> [...]
>forskjellige virtuelle terminaler, og altså programmer som kjøres
>normalt med koblinger til disse virtuelle terminalene.

OK - det har du helt ret i ... var naiv/dum nok til at gå ud fra at en
"detached" process blev behandlet ens.

Takker for svaret

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Once Again, Constable Odo wins the Twister Championship!