Ordbøger iøvrigt.
Fra : Kim

Dato : 27-10-05 11:24

Var til Kontaktdag på datterens skole ( 3. kl. ) og snakken faldt på
ordbøger.

Er der en lov der siger at skole ( privat eller folke ) skal udlevere div.
ordbøger
til børnene ?

Da jeg gik i folkeskole ( er 41 i dag ) fik vi dem udleveret og har stadig
nogle af dem, men på min datters privatskole få de åbenbart ikke nogle.

Hvilke ordbøger ( ISBN ) anbefales/bruges i dag i skolerne, fra 3. kl og
opefter ?

Jeg snakker her om Dansk-Engelsk/Engelsk-Dansk, en almindelig
Dansk-ordbog og Retskrivningsordbog Dansk fremmedordbog osv osv
Der er jo en del at vælge mellem:
http://www.gad.dk/?url=/ordboger/ordbogerListe.asp%3Fsprog%3D1%26vissprog%3Dja

Mangler jeg nogle så min datter er dækket ind udover de 3-4 gamle jeg har
liggende fra min skoletid ?

Mvh Kim

Fra : Per Rønne

Dato : 27-10-05 12:23

Kim <no.way@dude.dk> wrote:

> Jeg snakker her om Dansk-Engelsk/Engelsk-Dansk, en almindelig
> Dansk-ordbog og Retskrivningsordbog Dansk fremmedordbog osv osv
> [...]

Jeg ville købe Gyldendals Røde, og her vælge dem man kan have
installeret på harddisken:

http://www.gyldendal.dk/gyldendal/gb/ord.nsf/webview/StartSide?openDocum
ent&forside=ja

Du kan vente med da-ty, ty-da til hun skal have det {men du ville vel
også selv have godt af den}, men den Røde da-en, en-da må vel være et
must. Jeg »nøjes« personligt med de Store Røde, men de koster cirka
4.500 kroner, mens den Røde koster 699 {har købt dem til tysk og
fransk}.

http://www.gyldendal.dk/gyldendal/gb/ord.nsf/ViewForm?openform&view=Tite
lOgSerie&kat=Elektroniske+ordb%F8ger
--