Vil undgå at gå sukker kold
Fra : Jacob Olsen

Dato : 26-10-05 14:25

Jeg skal til et større sports arrangement om et par uger fra nu af.

sidst jeg var med så efter at have løbet rundt i gymnasik salen, så rystede
mine ben, og troede ikke jeg ville gennemføre det løb der var bagefter. Men
hvad er det bedste måde at forebygge på. HVIS man ryster i benene og det
ikke er fordi man er i dårlig form, ville det være nytteløst at spise en
chokoladebar eller noget, for at få sukker hurtigst muligt. ?? eller er det
slet ikke det som er galt.

Fra : Jacob Olsen

Dato : 26-10-05 14:29

Kan det skyldes lavt blodsukker ?

Fra : ks

Dato : 26-10-05 15:18

ja eller dårlig form - du skriver ikke hvad det er du skal lave om et par
uger, men du går aldrig fejl af H5-drik elller en extran under løbet.....

sørg for at spise fornuftigt i dagene op til det du skal lave - pasta, ris
osv og spar på slikket, da det blot er "fyld" - held & lykke
mvh
kenneth

Fra : Michael

Dato : 26-10-05 15:57

Ja, lige præcis som Kenneth skriver, så er det mindst lige så vigtigt,
hvad man spiser i døgnet inden udøvelsen, som hvad man spiser lige før
og under.

Masser af seje kulhydrater som ris, pasta, kartofler dagen før og ca. 4
timer inden og så nogle hurtige kulhydrater klar til når udøvelsen er i
gang. Eventuelt kan det gøres med en energibar, men chokolade og frugt
kan også bruges.

/michael