Delphi6: Dræbe en proces med kendt navn (l~
Fra : mathiasrav@gmail.com

Dato : 25-10-05 17:30

Hej NG.

Jeg har installeret en masse ekstra ting i min Firefox, og derfor
lukker den ikke helt ned hver gang. Den lukker vinduerne og gemmer
indstillinger, men lukker ikke processen. Det gør så, at hvis jeg
yderligere skal bruge Firefox, vil den ikke starte, da processen
allerede er startet (Firefox prøver så på at åbne den firefox der
allerede kører, men da denne er ved at lukke, sker der intet).
Jeg vil så lave en lille formless applikation der lukker Firefox ned
og starter en ny firefox.exe. Jeg har søgt efter "kill application
delphi" og alle variationer på Google, uden sucess. Intet har virket.
Nu vil jeg gerne have hjælp til dette: Hvordan lukker man en process
når man kender navnet på .exe-filen?
Mvh. Mathias.

Fra : Lars HT

Dato : 25-10-05 20:58

<mathiasrav@gmail.com> wrote in message
[...]

Måske denne:
http://www.swissdelphicenter.ch/torry/showcode.php?id=593

Lars

Fra : Mathias

Dato : 26-10-05 18:32

> Måske denne:
> http://www.swissdelphicenter.ch/torry/showcode.php?id=593
>
> Lars

>{Only Win95/Win98/ME}

Sorry :)
Ellers tak!
Men jeg bruger ikke Win95/Win98/ME. Jeg bruger XP :)