ShellExecute
Fra : Carsten

Dato : 24-10-05 14:57

I Delphi vil jeg kalde Ping og Ipconfig for at få nogle oplysninger
skrevet til en fil. Under Win98 virker det fint men under XP giver det
sort skærm i et øjeblik (SW_HIDE burde ellers mdvirke dette), er der en
metode til at undgå dette.

Carsten

ShellExecute(Application.MainForm.Handle,
    nil,
    'COMMAND.COM',
'/c C:\WINDOWS\PING.EXE -n 1 -r 9 80.198.217.13
>log\ping.log',
'',
SW_HIDE);

ShellExecute(Application.MainForm.Handle,
    nil,
    'COMMAND.COM',
'/c C:\WINDOWS\IPCONFIG.EXE /ALL >log\ipconfig.log',
'',
SW_HIDE);

Fra : Christian Iversen

Dato : 24-10-05 17:39

Carsten wrote:

> [...]
> nil,
> 'COMMAND.COM',
> '/c C:\WINDOWS\IPCONFIG.EXE /ALL >log\ipconfig.log',

Jeg kan ikke huske hvad kaldet hedder, men du burde kunne åbne en pipe til
processen, og dermed læse dens output. Så kan du også undgå at skulle
behandle en midlertidig fil.

--
| Christian Iversen | Zis is a verr interesting effect I have |
| chrivers@iversen-net.dk | been studying now for the last 2 minutes |