Lille cichlide tank?
Fra : Ukendt

Dato : 18-10-05 23:02

Hej NG,

Jeg skal opgradere min 86 l tank til 200 l. Akvarie/Lampe/Bord er hjemme. Nu
går jeg lidt og tygger på hvad jeg skal indrette akvariet til og tankerne er
gået lidt i retning at cichlider. I disse overvejelser indgår naturligt nok
om det kunne lade sig gøre at have afrikanske cichlider Malawi/Tangyanika
(?) i sådan en lille tank. Jeg har læst meget om at man minimum skal have
250 l. - findes der ikke nogle lidt mindre afrikanske cichlider som måske
ville kunne passe i en lille 200 l.? (Det skal heller ikke være sådan at jeg
kun kan have 4 fisk i baljen)
En anden løsning kunne være at gå efter syd-/mellem amerikanske (dværg)
cichlider, som nok er det jeg hælder mest til p.g.a. tankens størrelse.

Kommentarer modtages gerne.

MvHans

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-05 23:16

"PyroStorm_DK" <yeager_dk2003(a)yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG,
>
> Jeg skal opgradere min 86 l tank til 200 l. Akvarie/Lampe/Bord er hjemme.

Glemte lige at tilføje mine overvejelser omkring filtre; Eheim 2224 eller
Fluval 304 - nogle kommentarer / erfaringer der? (jeg har ingen erfaringer
med udvendige filtre)