Skat af stigning i værdien på mine værdipa~
Fra : KT

Dato : 15-10-05 09:30

Hej

Jeg vil gerne vide hvornår jeg skal betale skat af værdistigningen på mine
værdipapirer.

Er det når de sælges eller hvert år, ligesom når jeg betaler skat af de
renter jeg har fået fra banken?

Mvh Kim

Fra : Michael

Dato : 15-10-05 09:43

"KT" <detsortehulATSLETTE@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> værdipapirer.
>
> Er det når de sælges eller hvert år, ligesom når jeg betaler skat af de

Når de sælges

Fra : KNT

Dato : 15-10-05 09:45

Af udbyttet betaler du løbende skat - dvs. i udbetalingsåret.

Af kursstigningen / værdiestigningen betaler du på salgstidspunktet
(skatteåret), men kun hvis du opfylder betingelserne.
Er din beholdning under ca. 135000 og/eller du har ejet over 3 år - vil der
normalt være skattefrihed (og dermed heller ikke fradrag for tab)

Knud

Fra : KT

Dato : 15-10-05 09:50

"KNT" <knud.thomsensle@tprivat.dk> wrote in message
> [...]
> Er din beholdning under ca. 135000 og/eller du har ejet over 3 år - vil
> der normalt være skattefrihed (og dermed heller ikke fradrag for tab)

Tak for de hurtige svar Knud og Michael

Mvh Kim

Fra : Poul Christensen

Dato : 15-10-05 22:18

> [...]
> Er din beholdning under ca. 135000 og/eller du har ejet over 3 år -
> vil der normalt være skattefrihed (og dermed heller ikke fradrag for

Det er reglerne for aktier.
For obligationer beskattes renterne løbende og kursstigninger/tab er
skattefrie for normale ("blåstemplede") danske obligationer.

I øvrigt er det møg irriterende at Knusd svarer over indlæøgget i stedet
for nedenunder, som (næsten) alle andre.

mvh
poul Christensen

Fra : KNT

Dato : 16-10-05 07:20

Det err da bare ærgerligt for dig - sådan skriver man i det virkelige liv -
og det er på tide at det også kommer herind.

Knud

Fra : Jens G

Dato : 16-10-05 09:03

On Sun, 16 Oct 2005 08:20:17 +0200, "KNT" <knud.thomsensle@tprivat.dk>
wrote:

>Det err da bare ærgerligt for dig - sådan skriver man i det virkelige liv -
>og det er på tide at det også kommer herind.

Det må være e-mails du tænker på som det virkelige liv?

Dette er ikke e-mails. Dette er news indlæg, hvor mange forskellige
mennesker kan svare i mange niveauer. Når man læser et indlæg, ved man
ikke på forhånd hvad der bliver svaret på, ligesom man gør med e-mail
kommunikation.

Det næste bliver vel at du også forlanger at brevkasseredaktører i
ugeblade og aviser skal til at svare ovenover spørgsmålet?

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : KNT

Dato : 16-10-05 10:12

Det er din vurdering - min er en anden.

Følger man bare lidt med ved man godt nogenlunde, hvad der tidligere er
skrevet - og så er det pisseirriterended at skulle bladre et antal sider for
at komme til det nye.

Knud

Fra : Sverre Stokke

Dato : 16-10-05 06:21

"KNT" <knud.thomsensle@tprivat.dk> den 15. oktober 2005 kl. 10:45 +0100
skrev:
>Er din beholdning under ca. 135000 og/eller du har ejet over 3 år - vil
>der
>normalt være skattefrihed (og dermed heller ikke fradrag for tab)

Ikke 'og/eller' men 'og'.

Hilsen Sverre.