Hvordan slettes lag
Fra : Villy Moestrup

Dato : 13-10-05 15:00

Hej.
Hvordan slettes de lag (layer) der ikke er i brug.
Jeg har en del tegning hvor der er mere end 1000 lag Purge hjælper ikke.
Hvis jeg kopierer blot en linie fra den tegning til en anden, flytter alle
lagene med.
Jeg kan slette et lag af gangen- men det varer en krig.
Er der en nem metode til at slette alle ikke aktive lag.????

mvh Villy Moestrup

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 13-10-05 15:10

Hi
Så må du vel oprette nogle nye layers og ændre linien til et nyt
layer og så Purge.

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 13-10-05 18:12

Du er sikker på at linien du vælger, ikke er i en block ?

Fra : Villy Moestrup

Dato : 13-10-05 19:32

hej
Det kan være en helt ny tegning.
Hvis jeg kopierer feks en linie fra en tegning med
de mange lag (over 1000) til en ny tegningog sletter linien igen
er den nye tegning også med over 1000 lag.
Purge hjælper ikke

mvh
Villy Moestrup

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 13-10-05 20:13

Og du har prøvet at taste "Esplode" og pege på linien ?

Fra : Villy Moestrup

Dato : 13-10-05 22:08

Ja jeg har prøvet alt- næsten
Jeg har en tegning -det stort layout hvor der eksisterer mere end 1000
forskellige lag
Jeg tegner en linie, tager en kopi af linien og sætter ind i en helt ny
tegning.
Jeg sletter linien igen og bruger funktionen purge, men alle lag fra det
store layout
forsvinder ikke. Problemet er at den nye tegning uden tegning fylder ca
1.300 kB.
Jeg kan slette et lag af gangen under format og layer, men når der er mere
end 1000 lag
varer det mindst 1 time.

mvh Villy

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 13-10-05 22:42

Hi
Eh - du skriver ;
[...]

Vil det sige at det samme er tilfældet hvis du bruger Wblock ?

Når du siger at du "tager en kopi" af linien, hvordan er det du gør
det -- og sidste spørgsmål ; hvad svar får du, hvis du taster "List"
og udpeger linien ??

Fra : Villy Moestrup

Dato : 14-10-05 19:06

Hej
Når jeg kopiere mærker jeg linien op, højreklikker på musen og vælger kopi.
Åbner en ny tegning højreklikker på musen og vælger paste.
Men mit probler er at jeg har manger tegninger der er inficeret med over
1000
lag og de forsvinder ikke med funktionen purge.
Tilbage til startspørgsmålet!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hvordan kan jeg slette alle disse lag???????????????????
En simpel tegning fylder ca 1.300 kB og burde hun fylde ca 80 kB.

Mvh Villy Moestrup

<per.corell@privat.dk> skrev i en meddelelse
Hi
Eh - du skriver ;

Fra : Lars

Dato : 15-10-05 09:38

In article <434ff398$0$38619$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
moestrup@tdcspace.dk says...
> Tilbage til startspørgsmålet!!!!!!!!!!!!!!!!!
> Hvordan kan jeg slette alle disse lag???????????????????
> En simpel tegning fylder ca 1.300 kB og burde hun fylde ca 80 kB.

Hvad med at zippe tegningen og uploade denne i dk.binaer så folk kan
kigge på den?

--
Best regards

Lars

Fra : Villy Moestrup

Dato : 15-10-05 11:54

Hej
God ide
Tegningen ligger nu under dk.binaer

mvh Villy Moestrup

Fra : Freddy

Dato : 15-10-05 16:19

Hej Villy
Jeg har kikket på din tegning "Mange lag test.dwg" og alt virker som det
skal.
Ctrl+C - peg på en tegnet linie - Ctrl+V i en ny tegning - kun lag SYN
"følger med".

Kan det være at du, når du udvælger med Ctrl+C, ikke peger på objectet men
vælger i et Windue.
Hvis du gør det, på den måde, kan du få blokke med i din udvælgelse. Vel at
mærke blokke der ikke indeholder nogle objekter, så du kan se dem.
Der ligger 3 sådanne blokke i din tegning. AVE_GLOBAL - AVE_RENDER - BOKS
Det vil også være umuligt at purge lag væk, hvis der er en "usynlig" blok,
der indeholder disse lag.

Din tegning ser ud til at være tom, men et forsøg med:
ERASE
Select objects: all
11 found
9 were on a locked layer.
1 was not in current space.

Den er altså IKKE tom.

Er det tilfældet, kan vi senerr snakke om hvordan disse fjernes.

Bare en ide - håber det kan hjælpe lidt.

Vh Freddy

Fra : Freddy

Dato : 15-10-05 16:34

Prøv evt. også med:

LIST
all
ENTER
ENTER
ENTER

Så vil du se at din tegning ikke er tom.

Vh Freddy

Fra : Villy Moestrup

Dato : 15-10-05 16:52

Hej
Jeg har også prøvet og alt ser rigtigt ud.
Men alle disse lag følger med og filstørrelsen bliver 381 kB, og den
burde kun være 34 kB.
Alle lagene kan ses under Format Layer og Named Layer Filter, hvor de kan
slettes- i af gangen.
Det er i Autocad 2000- jeg ved ikke om de ligger et andet sted i andre
versioner

mvh Villy Moestrup

Fra : Peter A. Jensen

Dato : 16-10-05 20:24

"Villy Moestrup" <moestrup@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> God ide
> Tegningen ligger nu under dk.binaer

Jeg har loadet tegningen i 2004 som ikke viser andet end 4 lag: 0, 0.50,
Ashade og Syn.
Ashade laget er låst og indeholder et par blokke som du kan slette dog uden
at det hjælper på filstørrelsen.
Der er en blok tilbage "GENEXEH" som jeg også har i mine egne filer og som
vistnok stammer fra Genius, er der nogen som ved hvordan man kommer af med
den ?
Jeg får ikke i 2004 alt snavset med over på en ny tegning når jeg kopierer.
Så der er noget galt med din fil har du prøvet at gemme tilbage til en
gammel version (r14)?
Kører du eller har kørt nogen ekstra applikation ?

Mvh Peter

Fra : Villy Moestrup

Dato : 16-10-05 21:31

Hej
Jeg har prøvet at gemme i R14 men jeg kan ikke -Autocad går ned.
Jeg kører ikke nogen ekstra applikation.
Alle de "layer" jeg har i mange af mimne tegninger stammer fra et layout
hvor
der også er bygningstegninger -evt fra en arkitekt.
Ved at kopiere fra den ene tegning til den anden har jeg fået en del
tegninger
inficeret med over 1000 lag.
I dag har jeg prøvet at downloade et gratis tegneprogram A9Cad. Når jeg
åbner tegningerne med det program forsvinder alle lagene- så der er måske
løsningen- men det
vil være bedre at kunnne bruge Autocad til det.
Hvis der findes en metode vil jeg gerne høre om det.

mvh Villy

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 15-10-05 17:02

Eh --- hvordan er det nu lige at man finder dk.binaer ,den dukker ikke
op når jeg søger efter grupper i Google.

Fra : Lars

Dato : 15-10-05 23:44

In article <1129392105.770612.289560@f14g2000cwb.googlegroups.com>,
per.corell@privat.dk says...
> Eh --- hvordan er det nu lige at man finder dk.binaer ,den dukker ikke
> op når jeg søger efter grupper i Google.

Google har ikke de binære grupper. Brug en newsreader istedet

--
Best regards

Lars

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 16-10-05 17:26

Jeg har flere konti ala. Google og jeg synes det er billigere, end at
betale for at blive registreret ,at ens mails bliver "gemt" , fordi man
betaler penge for at være med på det digitale , næ så synes jeg at
Google ,Yahoo osv. er mere "sikre" .

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 16-10-05 18:09

Altså hvis man har oplevet, hvordan der bliver rettet i htm filer
files deletes og under biblioteker man har oprettet forsvinder eller
erstattes med andre , så gider man da ikke sende 5000 ord til kina af
den vej ,vel.
Hvis du bare 'en gang , har haft lejlighed for at se, hvilke paranoide
perfide oplysninger der faktisk ligger rundt omkring , "angiveri" for
at tækkes chefen måske , så er du ikke i tvivl om du skal støtte
det system, betale for det og vide at det såmænd ikke er en robot,
der gennemser dine private mails , for at kunne "afsløre" deres egne
perverse formodninger null.
Næ Google og Yahoo er stadig en god mulighed for at kunne bruge "vores
allesammens" internet, uden at en eller anden forstokket psykopat får
foræret ens private mails til savlende gennemsyn.

Fra : Lars

Dato : 16-10-05 20:46

In article <1129482527.163771.61290@g49g2000cwa.googlegroups.com>,
per.corell@privat.dk says...
> Næ Google og Yahoo er stadig en god mulighed for at kunne bruge "vores

Ja, men de spejler blot usenet-serverne. Via en usenet-reader har du den
direkte tilgang til disse.
Smag og behag.

--
Best regards