junk bond-status
Fra : Ivar Madsen

Dato : 11-10-05 05:59

,----[ Citat fra computerworld.dk ]
| TDC's gæld en drøm for kapitalfonde
| TDC's obligationsejere sidde med sorteper, hvis TDC bliver købt af
kapitalfonde. De internationale kreditvurderings-bureauer er klar til at
nedjustere til junk bond-status, hvis nye ejere af TDC øger gældsætningen.
(Børsen)
`----

Hvad betyder "junk bond-status"?

Ivar Madsen

Fra : Lars Brink [2650]

Dato : 11-10-05 12:12

> Hvad betyder "junk bond-status"?

Sådan fra engelsk til dansk:
Junk = skrald/lort
Bond = obligation/aktie

Så en lorte aktie

Se også her:
http://www.investopedia.com/articles/03/102203.asp

" Ratings that fall under "BBB" are considered to be speculative or junk.
Thus for Moody's a Ba2 would be a speculative grade rating while for S&P's,
a "D" denotes default of junk bond status."

Se også skemaet fra linket.

Mvh,
Lars

Fra : Jacob Mortensen

Dato : 20-10-05 14:50

"
> Hvad betyder "junk bond-status"?

Hej Ivar!

Ved sådanne nogle spørgsmål er google et fantastisk værktøj. Følgende
definition fremkom ved at bruge Google´s definitionsfunktion:
Bare skriv "define: junk bond" i søgefeltet på Google.

A junk bond (or high-yield bond) is one with a credit rating of BB or lower
and that carries higher risk of interest or principal default than better
rated investment grade bonds. Junk bonds are issued in leveraged buyouts and
other takeovers by companies without long track records of sales and
earnings, or by those with questionable credit strength.

Mvh.

Jacob Mortensen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 23-10-05 12:08

fjern wrote:

> [...]
> definition fremkom ved at bruge Google´s definitionsfunktion:
> Bare skriv "define: junk bond" i søgefeltet på Google.

Der kommer så et fejlvindue op, og siger "define er ikke en reistrert
protokoll."

Fatter jeg ikke mange millimeter af,,,

Ivar Madsen

Fra : Jesper Lund

Dato : 23-10-05 12:28

Ivar Madsen <spam.news.cc@milli.dk> wrote:

> Fatter jeg ikke mange millimeter af,,,

Virksomheder (og andre låntagere, f.eks. staten Danmark) får en
"karakter" for deres kreditværdighed af ratingbureauer som Moodys og
Standard & Poors. Disse "karakterer" kaldes credit ratings. Staten
Danmark har f.eks. AAA, som er den højest opnåelige. BB ligger noget
længere nede af skalaen. Udover den fulde skala opdeler man også i to
grupper: "investment grade" og "non-investment grade", hvor sidstnævnte
i folkemunde kaldes "junk bonds". Skillelinien går ved BB, som er den
højeste rating inden for "junk" gruppen. "Investment grade" betyder, at
der er en stor sandsynlighed for at gælden bliver betalt tilbage. De
fleste investorer, som køber virksomhedsobligationer, holder sig til
investment grade.

Virksomheder får typisk en "junk" rating, hvis de kommer i økonomisk
uføre, eller hvis de ændrer finansieringsstrategi således at andelen af
egenkapital reduceres drastisk og gældsandelen forøges tilsvarende. I
det sidste tilfælde skyldes den lavere rating at ejerne eksplicit har
valgt at satse på en mere spekulativ drift af virksomheden. Det ses ofte
ved overtagelser af virksomheder. "Leveraged boyouts" er overtagelser
(ofte af ledende medarbejdere), som primært finansieres med gæld,
nærmest ligesom at købe et hus og låne til udbetalingen.

--
Jesper Lund

Fra : Jacob Riis

Dato : 20-10-05 18:52

Prøv at læse denne side. http://en.wikipedia.org/wiki/Junk_bond

--
Jacob

Fra : Ivar Madsen

Dato : 23-10-05 12:05

Jacob Riis wrote:

> Prøv at læse denne side. http://en.wikipedia.org/wiki/Junk_bond

Beklager, mine engelskkundskaber er milevidt fra at blive kloger af den
side,,,

Ivar Madsen