Atkins & Bacon snack
Fra : vel

Dato : 10-10-05 18:41

Hej igen

Jeg har til min store fryd opdaget, at flæskesvær er tilladt på Astkins. Men
hvad med Kim's Bacon Snack, er de også ok?
Det lyder næsten for godt til, at være sandt, da det altid har været min
favorit. Ikke at jeg har spist mange chips, det har været meget begrænset,
men nu hvor al sødt er skåret væk, mangler jeg et eller andet man kan
"belønne" sig selv med om aftenen når der hygges efter en dag med motion
osv. Ud fra næringsindholdet ser de ok ud:

pr 100 g:

Energi 2200 kj (525 kcal)
Protein 65 g
Kulh. 1 g
Fedt 29 g

Der er 70 gram i posen, altså vil jeg få 0,7 gram kulhydrat fra en hel pose.
Det er vel tilladt ind i mellem?

Har på en uge tabt 5,6 kg - weeehu...

/vel

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 10-10-05 22:00

[vel | Mon, 10 Oct 2005 19:40:54 +0200]

>Jeg har til min store fryd opdaget, at flæskesvær er tilladt på Astkins. Men
>hvad med Kim's Bacon Snack, er de også ok?

Jeps, de er ganske OK (og faktisk en ret lækker snack).

>Der er 70 gram i posen, altså vil jeg få 0,7 gram kulhydrat fra en hel pose.
>Det er vel tilladt ind i mellem?

Ja, i den grad!

>Har på en uge tabt 5,6 kg - weeehu...

Fedt - tillykke!

Husk salaten og drik massere af vand :)
René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 11-10-05 07:57

"Rene' Hjorth" <rene@hjorth.com> skrev i en meddelelse

> Jeps, de er ganske OK

*S*

Har du ikke nogen nedre grænse for madkvalitet? Altså udover, hvad jeg
udmærket er klar over, at du har sans for SMAG!

Mvh. Lisbeth

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 11-10-05 21:55

[Lisbeth Jacobsen | Tue, 11 Oct 2005 08:57:23 +0200]

>Har du ikke nogen nedre grænse for madkvalitet? Altså udover, hvad jeg
>udmærket er klar over, at du har sans for SMAG!

Hmmm... jo - der er massere af inferiøre produkter, som jeg aldrig vil
tillade i min madlavning (pulverbearnaise, magarine, burgerbøffer,
lightmayonnaise m.m.m.)

Det forandrer dog ikke den sag at jeg synes at Kim's bacon snack er en ret
god videreudvikling af flæskesværen - mere spændende smag, og mindre usundt
sammensat.

Ved ikke helt om det besvarer dit spørgsmål - da jeg ikke er sikker på at
jeg forstår det?

Mvh René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 11-10-05 07:56

"vel" <vel@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder næsten for godt til, at være sandt, da det altid har været min
> favorit.

Det ER for godt til at være sandt. *S*

Forstået på den måde, at det ikke ødelægger din Atkins-kur! Men de bliver
ikke sundere af, at du er på Atkins-kur. Spiser du en pose, dækker du dit
kaloriebehov med mad, der er tom næring. Det kan vi allesammen tåle i ny og
næ, men det er vigtigt ikke at glemme, at flæskesvær ER underlødigt affald
til kroppen. (Jeg spiser dem selv en sjælden gang imellem!)

Mvh. Lisbeth

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 11-10-05 22:02

[Lisbeth Jacobsen | Tue, 11 Oct 2005 08:56:05 +0200]

> [...]
>næ, men det er vigtigt ikke at glemme, at flæskesvær ER underlødigt affald
>til kroppen. (Jeg spiser dem selv en sjælden gang imellem!)

Nu ER der altså lidt forskel på flæskesvær og Kims bacon snacks. Flæskesvær
indeholder oftest primært fedt - men bacon snacks er altså 65% animalsk
letoptagelig protein og "kun" 29% fedt.

Du får derfor en snack med et noget mindre fedtindhold sammenlignet med
andre snacks, der stadig er en ret god kilde til mæthedsskabende protein.

At de fleste så synes at et produkt lavet ud af affaldsproduktet svinehud er
knap så lækkert, er din krop altså lidt ligeglad med :)

Mvh René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-10-05 22:16

Lisbeth Jacobsen skrev den 11-10-2005 08:56:
> ..... at flæskesvær ER underlødigt affald
> til kroppen.

Tja, jeg er holdt op med at spise Flæskesvær, da jeg fik at vide, at
svin også kan få hudorme.

(om det så har på sig....tja, det ved jeg ikke )

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : David Mc Nally

Dato : 11-10-05 22:35

Carsten Riis wrote:
> Tja, jeg er holdt op med at spise Flæskesvær, da jeg fik at vide, at
> svin også kan få hudorme.

Jeg har i forvejen haft et yderst begrænset forbrug af flæskesvær, men
siden kollegerne en dag kaldte det "hudbolcher", har jeg ikke kunnet se
på dem uden at komme i tanke om denne betegnelse, og så er jeg pludselig
ikke så sulten mere. :)

--
Min e-mail-adresse er dansk, ikke handicappet - gæt dig til resten.