tranetræk
Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 08-10-05 17:10

Hej

Onsdag over middag, ved stranden i Hornbæk Plantage,
hørte jeg noget trutteri højt oppe fra. Kiggede op og så
en stor kileformation på cirka 50 fugle komme ind fra
Sverige. Så er det åbenbart nu, tranerne flyver mod syd.

--
'rluf :·)

Fra : Mogens Poulsen

Dato : 08-10-05 21:31

On Sat, 8 Oct 2005 18:09:57 +0200, "Herluf Holdt, 3140"
<herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote:

> [...]
>en stor kileformation på cirka 50 fugle komme ind fra
>Sverige. Så er det åbenbart nu, tranerne flyver mod syd.

Samme gælder for Blis- og Sædgæs - små 500 trak ud fra sydøstlige
Bornholm idag.

--
mpoulsen@tdcadsl(detteslettes).dk.

Fra : Aksel.pe

Dato : 11-10-05 20:49

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> [...]
> en stor kileformation på cirka 50 fugle komme ind fra
> Sverige. Så er det åbenbart nu, tranerne flyver mod syd.

Jeg så og hørte ved lillebælt en lignende flok i dag med retning sydvest
og hørte samme "trutteri" i går dog uden at få øjenkontakt.
Aksel.

Fra : Mogens Poulsen

Dato : 15-10-05 20:01

> [...]

>en stor kileformation på cirka 50 fugle komme ind fra
>Sverige. Så er det åbenbart nu, tranerne flyver mod syd.

Igår trak 42 og idag 173 traner mod Rügen fra sydlige Bornholm.
--
mpoulsen@tdcadsl(detteslettes).dk.