hvorfor virker .rdp shortcuttet ikke i vbs~
Fra : Ukendt

Dato : 06-10-05 15:41

Hejsa

Jeg er igang med lege med logon script, og i den forbindelse kunne jeg godt
tænke mig at have mulighed for at give brugerne remote desktop forbindelse
til en bestemt server.
Jeg har har fundet script, som jeg har manipuleret lidt sådan at jeg får en
shortcut til fjernskrivbordet frem på skrivebordet. Men jeg kunne også godt
mig at fungere med .rdp filer. I dette tilfælde virker kun exe og url filer.
Hvordan får jeg manipuleret sådan jeg også bruge rdp filer, så de får adgang
til bestemte server.

Mit script ser således ud:
Set oLink = oWS.CreateShortcut(sLinkFile)
oLink.TargetPath = "%SystemRoot%\System32\mstsc.exe"
' oLink.Arguments = "Opret forbindelse til en computers
skrivebord fra en fjern placering og kør programmer som om du sad ved dens
konsol."
' oLink.Description = "mstsc"
' oLink.HotKey = "ALT+CTRL+F"
' oLink.IconLocation = "%SystemRoot%\System32\mstsc.exe,
2"
' oLink.WindowStyle = "1"
' oLink.WorkingDirectory = "%SystemRoot%\System32\"
oLink.Save

Set oWS = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
sLinkFile = "C:\Documents and Settings\mb\skrivebord\testmstsc.rdp"

[...]
' oLink.Description = "testrdp"
' oLink.HotKey = "ALT+CTRL+F"
' oLink.IconLocation = "C:\Documents and
Settings\mb\skrivebord\testmstsc.rdp, 2"
' oLink.WindowStyle = "1"
' oLink.WorkingDirectory = "C:\Documents and
Settings\mb\skrivebord\"
oLink.Sav