Lowcarb - når vægten er tilfredsstillende
Fra : Jan Bøgh

Dato : 06-10-05 14:40

Jeg kunne i virkeligheden godt tænke mig at høre om, hvilke strategier
low-carbfolket anlægger for steady-statefasen, hvor det handler om at holde
vægten.
Det er jo almindelig viden, at mange efter en tid, igen lander på den
uønskede høje vægt.
Vi har jo nok alle nogle ting, vi savner. Personligt savner jeg mest af alt
frugt af nærmest enhver art.
Jeg har nu i de sidste 3 uger siddet hos mine forældre i deres havestue,
hvor resten af famillien med stor fornøjelse har gnasket lækre, nyplukkede,
blå druer i sig - med mig som let misundelig iagttager.
Jeg kunne forestille mig at de fleste nok har nogle ting, de meget gerne
ville kunne genanbringe på menuen.
Hvordan vil I/har I klare(t) dette?

mvh
jan

Fra : klaus

Dato : 06-10-05 20:31

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote in message
> [...]
> hvor resten af famillien med stor fornøjelse har gnasket lækre,
> nyplukkede, blå druer i sig - med mig som let misundelig iagttager.

Slankekur eller ej: Det er sgu det mest syge jeg længe har hørt, at man skal
holde helt op med at spise frugt (og grønt?).

Spiser du så kun røde bøffer og flødeskumskager istedet for (mao. protein og
fedt)?

Prøv at få et mere naturligt forhold til mad inden det går galt. Jeg mangler
en masse smiley's fordi mit indlæg faktisk er velment. Men jeg synes
faktisk, at det lyder som en farlig/unaturlig diæt.

/Klaus

Fra : Sune Vuorela

Dato : 06-10-05 20:36

On 2005-10-06, klaus <minaFJERNdresse@stofanet.dk> wrote:
> holde helt op med at spise frugt (og grønt?).
>
> Spiser du så kun røde bøffer og flødeskumskager istedet for (mao. protein og
> fedt)?

Tag lige og lær lidt om hvad du udtaler dig om inden du gør det!

--
Sune

Fra : klaus

Dato : 06-10-05 21:15

"Sune Vuorela" <nospam@vuorela.dk> wrote in message

> Tag lige og lær lidt om hvad du udtaler dig om inden du gør det!
>
> --
> Sune

Jeg udtaler mig om, at en mand vælger ikke at spise frugt fordi han vil tabe
sig. Også selvom han har vildt meget lyst. Men hvad er det så jeg skal lære,
Sune?

Vi kan da smutte hen i dk.mudderkast hvis du har lyst til at bokse.

/Klaus

Fra : Jan Bøgh

Dato : 07-10-05 16:52

klaus wrote:
> "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote in message
>
> Slankekur eller ej: Det er sgu det mest syge jeg længe har hørt, at
> man skal holde helt op med at spise frugt (og grønt?).

Ja, ja - du lader dig da ikke forvirre af indsigt i det, du har bastante
meninger om.

> Spiser du så kun røde bøffer og flødeskumskager istedet for (mao.
> protein og fedt)?

Jeg går ikke ud fra at du på baggrund af ovennævnte udmelding er reelt
interesseret i et svar, såe.....hyg dig ovre i mudderet!

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 09-10-05 20:07

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote in message

> Jeg går ikke ud fra at du på baggrund af ovennævnte udmelding er reelt
> interesseret i et svar, såe.....hyg dig ovre i mudderet!

Hvorfor svarer I ikke bare manden istedet for at blive tøse-sure? når han nu
stiller et spørgsmål...

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen, stud. med.
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Jan Bøgh

Dato : 10-10-05 08:06

Mikkel Gybel Jensen wrote:

> Hvorfor svarer I ikke bare manden istedet for at blive tøse-sure? når
> han nu stiller et spørgsmål...

Fordi manden er ubehøvlet i sin måde at stille spørgsmålet på og vækker en
mistanke om ikke at interessere sig for svaret, men mere i at komme med en
halvuforskammet kommentar.

mvh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 10-10-05 08:11

> Fordi manden er ubehøvlet i sin måde at stille spørgsmålet på og vækker en
> mistanke om ikke at interessere sig for svaret, men mere i at komme med en
> halvuforskammet kommentar.

Det er ikke sikkert, at manden ER ubehøvlet og unteresseret i svaret. Men
sikkert er tydeligvis, at du tolker hans spørgsmål sådan.

Du kunne jo vælge at tolke det anderledes. Jeg ville gå ud fra, at manden er
interesseret i at høre gode argumenter.

Mvh. Lisbeth

Fra : Jan Bøgh

Dato : 10-10-05 10:53

Lisbeth Jacobsen wrote:

> Det er ikke sikkert, at manden ER ubehøvlet og unteresseret i svaret.

Det er jo faren ved et smalspektret medium som dette, hvorfor det er
fornuftigt at undgå at udtrykke sig upræcist, men derimod at regne med at
folk læser, hvad der står og ikke tro at der slipper en masse kontextuelle
medbetydninger med.

> Men sikkert er tydeligvis, at du tolker hans spørgsmål sådan.

Tjae - jeg finder det moderat ubehøvlet at skrive "Det er sgu det mest syge
jeg længe har hørt" til noget jeg har skrevet.

> Du kunne jo vælge at tolke det anderledes.

Det kunne jeg, og det gør jeg ikke.

> Jeg ville gå ud fra, at
> manden er interesseret i at høre gode argumenter.

Så skulle han arbejde med sin udtryksform først.

mvh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 10-10-05 13:41

> [...]
> folk læser, hvad der står og ikke tro at der slipper en masse kontextuelle

Det er fornuftigt at gå ud fra, at folk ikke er uvenlige og at de ER
interesserede, når de spørger.

> Tjae - jeg finder det moderat ubehøvlet at skrive "Det er sgu det mest
> syge jeg længe har hørt" til noget jeg har skrevet.

OK... så det synes DU

> Det kunne jeg, og det gør jeg ikke.

Nej? Hvorfor ikke?
Det er trods alt DIT valg, hvordan du oplever tingene. Vil du hellere
overlade det til andre af afgøre, om du skal fornærmes?

> Så skulle han arbejde med sin udtryksform først.

Arbejder du så imens med din tolkning af tingene *S*

Jeg kan godt forsikre dig, at jo mindre tilbøjelig man er til at tolke folks
ytringer som "ubehøvlede" desto flere venlige mennesker møder man på sin
vej.

Mvh. Lisbeth

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 11-10-05 21:14

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in message

> Det er ikke sikkert, at manden ER ubehøvlet og unteresseret i svaret. Men
> sikkert er tydeligvis, at du tolker hans spørgsmål sådan.

Ja, jeg synes nu også bare han er kæk - måske bryder man sig ikke om den
måde at være umiddelbar på, men at blive så fornærmet over så lidt - det er
eddermame ynkeligt...

- Mikkel

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-10-05 14:59

Mikkel Gybel Jensen wrote:

> Ja, jeg synes nu også bare han er kæk - måske bryder man sig ikke om
> den måde at være umiddelbar på, men at blive så fornærmet over så
> lidt - det er eddermame ynkeligt...

Jeg valgte blot at ignorere ham - men så var det vistnok at /du/ spurgte
hvorfor. At du finder det ynkeligt er ganske din egen sag.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 12-10-05 15:06

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote in message

> Jeg valgte blot at ignorere ham - men så var det vistnok at /du/ spurgte
> hvorfor. At du finder det ynkeligt er ganske din egen sag.

Ignorere... hmmm!

["]
Ja, ja - du lader dig da ikke forvirre af indsigt i det, du har bastante
meninger om.

[...]

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 10-10-05 21:56

[klaus | Thu, 6 Oct 2005 21:31:23 +0200]

>Slankekur eller ej: Det er sgu det mest syge jeg længe har hørt, at man skal
>holde helt op med at spise frugt (og grønt?).

Hey min gamle ven - tag lige og let lidt på religiøsiteten :)

>Spiser du så kun røde bøffer og flødeskumskager istedet for (mao. protein og
>fedt)?

Altså, du følger med i gruppen men du nærlæser ikke Jan's indlæg, da du i så
fald ville bemærke at hans diæt slet ikke er så enøjet som du skyder ham i
skoende :)
René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-10-05 00:24

klaus wrote:

> Jeg udtaler mig om, at en mand vælger ikke at spise frugt fordi han vil tabe
> sig. Også selvom han har vildt meget lyst. Men hvad er det så jeg skal lære,
> Sune?

At det ikke er det kuren går ud på.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 10-10-05 21:53

[Jan Bøgh | Thu, 6 Oct 2005 15:39:53 +0200]

>Jeg kunne i virkeligheden godt tænke mig at høre om, hvilke strategier
>low-carbfolket anlægger for steady-statefasen, hvor det handler om at holde
>vægten.

Det drejer sig jo om at tage den fornuftigt sammensatte diæt man tabte sig
på, og så tilsætte mere af det gode som man savnede, f.eks. frugt og
kartofler.

>Jeg har nu i de sidste 3 uger siddet hos mine forældre i deres havestue,
>hvor resten af famillien med stor fornøjelse har gnasket lækre, nyplukkede,
>blå druer i sig - med mig som let misundelig iagttager.

Spis et par druer hvis du er på induction, lidt flere hvis du ikke er, og
nyd lidt langsommere istedet for at nægte dig selv lidt lækkert frugt :)
René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-10-05 15:11

Rene' Hjorth wrote:

> Det drejer sig jo om at tage den fornuftigt sammensatte diæt man
> tabte sig på, og så tilsætte mere af det gode som man savnede, f.eks.
> frugt og kartofler.

Mit fødevareindtag består i dag overvejende af kød og grøntsager samt noget
fedt, som primært er vegetabilsk (har heldigvis en svaghed for rigtig god
egenimporteret olivenolie). Det er i parantets bemærket () min skyld at
verdenmarkedsprisen på mandler er stigende (ja, og så med et mindre bidrag
fra dårlig mandelhøst i Calif.).
Og det går fint. Det er min agt, når jeg når min kampvægt (- 40 kg ifht.
start) så stille og roligt at starte med de mere værdifulde frugter - f.eks.
1 æble/pære om dagen - kontrollere at vægten ikke stiger i løbet af et par
uger, dernæst måske at inkludere 1 stk. knækbrød, vente et par uger osv.
indtil jeg finder en balance, der ser ud til at holde.

> Spis et par druer hvis du er på induction, lidt flere hvis du ikke
> er, og nyd lidt langsommere istedet for at nægte dig selv lidt
> lækkert frugt :)

Jeg er lidt nervøs for at eksperimentere alt for meget undervejs - jeg tror
i virkeligheden at det, der gør at det for mig virker er, at jeg har vænnet
mig til nogle enkle regler, der måske er lidt mere konsekvente end
nødvendigt, men som til gengæld har den fordel, at jeg ikke fristes til at
finde en balance.

mvh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Carsten Riis

Dato : 12-10-05 20:49

Jan Bøgh skrev den 12-10-2005 16:11:

> [...]
> uger, dernæst måske at inkludere 1 stk. knækbrød, vente et par uger osv.
> indtil jeg finder en balance, der ser ud til at holde.

Det lyder til, at du ubevidst har valgt at følge SouthBeach.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 13-10-05 05:33

[Carsten Riis | Wed, 12 Oct 2005 21:49:23 +0200]

>Det lyder til, at du ubevidst har valgt at følge SouthBeach.

Jan har valgt at følge Atkins, der jo kan varieres en del.

At SouthBeach så er en af de mange nyopsprungne lowcarb varianter der ligner
Jans version en del, er en kalkuleret tilfældighed :)

Mvh René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 13-10-05 07:12

Rene' Hjorth skrev den 13-10-2005 06:32:
> [...]
>
> At SouthBeach så er en af de mange nyopsprungne lowcarb varianter der ligner
> Jans version en del, er en kalkuleret tilfældighed :)

Er der frugter (æbler, pærer) i Atkins?

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 13-10-05 15:24

[Carsten Riis | Thu, 13 Oct 2005 08:11:47 +0200]

>Er der frugter (æbler, pærer) i Atkins?

På den sidste fase, hvor man bare holder vægten, også kaldet "maintenance" -
er der naturligvis plads til mere frugt.

Mvh René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk