NCF og LOAD
Fra : Carsten

Dato : 06-10-05 12:58

Når man starter NLM'er fra en NCF fil så startes de alle. Er der en måde
man kan tvinge Novell til at vente med at gå videre til næste linie før
det igangværende program er slut.

Carsten

Fra : Erik Klausen

Dato : 07-10-05 15:07

Carsten <mail@no-mail.dk> wrote in news:43451145$0$144
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Når man starter NLM'er fra en NCF fil så startes de alle. Er der en måde
> man kan tvinge Novell til at vente med at gå videre til næste linie før
> det igangværende program er slut.
>
> Carsten

Hej Carsten.

De NLM-er der startes fra en NCF skal normalt aldrig stoppe. Derfor bliver
deres loading sat i gang, hvorefter NCF-afvikleren går videre til næste
linie.

Men du kan forsinke udførelsen af en kommando. Spørgsmålstegnet i linien

?LOAD MONITOR

vil medføre at NCF-afvikleren spørger om LOAD MONITOR skal udføres. Efter
10 sekunder uden svar bliver LOAD-kommandoen udført.

Med venlig hilsen
Erik Klausen

Fra : Carsten

Dato : 10-10-05 08:02

Erik Klausen wrote:
> [...]
> deres loading sat i gang, hvorefter NCF-afvikleren går videre til næste
Det jeg skal bruge det til er backup af server. Jeg ønsker ikke at der
startes mange forskellige Backup sessioner på en gang. Foreløbig har jeg
løst problemet ved at starte de forskellige afsnit med et par timer
imellem i crontab.>
> Men du kan forsinke udførelsen af en kommando. Spørgsmålstegnet i linien
>
> ?LOAD MONITOR
Der var en venlig person der gjorde mig opmærksom på denne facilitet for
et stykke tid siden, og jeg bruger den i startup.ncf til at forsinke
start af david fax programmet. Hvis ikke det forsinkes spørger det efter
licens nummeret, en forsinkelse på 1 min. løste dette problem.

Fra : Erik Klausen

Dato : 11-10-05 22:02

> [...]
> startes mange forskellige Backup sessioner på en gang. Foreløbig har
> jeg løst problemet ved at starte de forskellige afsnit med et par

Hvilket program bruger du til backup? Hvis det ike er det selv-skedulerende
program, lyder CRON da som en rimelig idé.

Hvad har du i de forskellige afsnit? Er det diske eller hvad?

> ... jeg bruger den i startup.ncf ...

I autoexec.ncf, forhåbentlig? Startup.ncf er kun beregnet til at loade
diskdrivere. Og sprogfiler.

mvh.
Erik Klausen

Fra : Carsten

Dato : 13-10-05 07:05

Erik Klausen wrote:
> Carsten <mail@no-mail.dk> wrote in

> Hvilket program bruger du til backup? Hvis det ike er det selv-skedulerende
> program, lyder CRON da som en rimelig idé.

NWZIP

> Hvad har du i de forskellige afsnit? Er det diske eller hvad?

Det er forskellige mapper på samme harddisk.

> I autoexec.ncf, forhåbentlig? Startup.ncf er kun beregnet til at loade
> diskdrivere. Og sprogfiler.

En skrive fejl, du har selvfølgelig ret.

Fra : Erik Klausen

Dato : 15-10-05 16:29

> NWZIP

Hej Carsten.

Prøv at se eksemplerne i hjælpefilen. Du kan finde den på
http://www.nwsoft.ru/.

Så vidt jeg kan se, kan du lave en fil der får NWZIP til at lave en række
..ZIPs ud fra en liste af mapper.

mvh.
Erik Klausen