hvad er en AKT-lærer?
Fra : bj

Dato : 05-10-05 18:50

kan nogen hjælpe?

bj

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 05-10-05 19:02

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skrev i en meddelelse
> kan nogen hjælpe?
>
> bj

Det er en betegnelse for en lærer, der har fået timer til at
tage sig af de såkaldte ressourcekrævende elever - altså
elever, der i sin tid blev betegnet som "uartige", men som
nu skal have en alternativ undervisning for en periode. Det
står for Aktion Kontakt Trivsel

--
ahw

Fra : bj

Dato : 05-10-05 21:49

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> betegnet som "uartige", men som nu skal have en alternativ undervisning
> for en periode. Det står for Aktion Kontakt Trivsel

tak for svaret. Mit bud var ellers adførd kontakt og trivels, men det kommer
vel an på, under hvilke pædagiske forhold der arbejdes! Dog vil jeg mene, at
der i ordet aktion/adfærd ligger næsten den samme betydning, da aktion vel
har noget med adfærd at gøre, da ordet hentyder til fysisk aktivitet og
omvendt med adfærd. Ordet fordrer i min forståelse også aktivitet.

bj

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 07-10-05 15:41

> [...]
> vel har noget med adfærd at gøre, da ordet hentyder til
> fysisk aktivitet og omvendt med adfærd. Ordet fordrer i

Jeg kan godt i farten have skrevet forkert - adfærd eller
kontakt - jeg er ikke sikker, nu du spørger - men jeg står
ved forklaringen i øvrigt

--
ahw

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 07-10-05 15:58

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote in message
SNIP

> Jeg kan godt i farten have skrevet forkert - adfærd eller kontakt - jeg er
> ikke sikker, nu du spørger - men jeg står ved forklaringen i øvrigt

AHW har ret i forklaringen, men det står for "adfærd, kontakt og trivsel".

Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email. Eller lad være, men så får jeg den
ikke

Fra : bj

Dato : 07-10-05 19:19

"Anders B. Hyltoft" <dslFJERNDETTE142221@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:43468d81$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> Mvh
> Anders Hyltoft
>
> Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email. Eller lad være, men så får jeg den

tak for svarene

bj

Fra : bj

Dato : 05-10-05 21:50

> [...]
> betegnet som "uartige", men som nu skal have en alternativ undervisning
> for en periode. Det står for Aktion Kontakt Trivsel

stavede så lige adfærd forkert i første linie (flot, adførd)

bj