Sværdrager
Fra : Bainz

Dato : 04-10-05 21:57

hej jeg har i dag fået et par helt enorme sværdrager af en jeg kener tror
det er svær drager men er ikke sikker fordi de er meget store. tror de måler
8 cm uden svær. så store har jeg aldrig set dem er det en normal race eller
er de gensplejset op i den størelse.

Fra : Carsten Gall

Dato : 04-10-05 22:19

"Bainz" <bainz@-fjernes-vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
måler
> 8 cm uden svær. så store har jeg aldrig set dem er det en normal race

Sværddragere er mange forskellige ting, fælles for dem alle er at de hedder
Xiphophorus.
De kommer fra et stort område og ser ret forskellige ud. De største
varianter bliver på i mod
12 cm.
Da jeg var dreng havde jeg en almindelig "rød sværddrager" hun som "fødte"
knapt 250 unger!!!!
Den døde også er par dage efter. Der var simpelthen unger over alt. solgte
dem et par måneder senere for
25 øre stykket - det var mange penge i 1970!

Carsten

Fra : Frandsen

Dato : 05-10-05 12:11

> [...]
måler
> 8 cm uden svær. så store har jeg aldrig set dem er det en normal race

I naturen kan de godt blive så store. Jeg læste engang om en gut, der satte
sværddrager ud i sit havebasin om sommeren, og han fik nogle store fisk ud
af det.

Fra : Carsten Gall

Dato : 05-10-05 12:29

"Frandsen" <DetKanDuGlemme@invalid.kd> skrev i en meddelelse
> [...]

satte
> sværddrager ud i sit havebasin om sommeren, og han fik nogle store fisk ud

Det kommer også meget an på hvilken variant det drejer sig om.

Carsten